Print Management

Druk: wczoraj masowy, dziś ekskluzywny

Druk żyje i ma się dobrze! Zamienił się miejscami z komunikacją elektroniczną. Dziś to on jest ekskluzywnym medium w rzece e-maili przepływających przez nasze laptopy.

By w pełni wykorzystać wszystkie możliwości drzemiące w druku, trzeba dysponować specjalistyczną wiedzą z zakresu projektowania, technologii, chemii i surowców. Wyzwanie rośnie, kiedy pomnożymy je przez dziesiątki wzorów i różne języki Europy. A jednak niektóre firmy wciąż chętnie korzystają z druku. Zwłaszcza jeśli sprzedają na papierze, a nie na ekranie.

Katalog Drewpol
Katalog Drewpol
Front drewniany firmy Drewpol i jego repordukcja w katalogu sprzedażowym. Celem projeku było możliwie najlepsze odwzorowanie kolorów w druku. Tak aby kupujący mógł podjąć właściwą decyzję o wystroju swojej kuchni

Nasz zleceniodawca – producent mebli, firma Drewpol – poprosił nas o przygotowanie katalogu sprzedażowego prezentującego drewniane meble w różnej kolorystyce. W przypadku takiego produktu kolor jest jednym z kluczowych czynników decydujących o zakupie. Stąd wyzwanie: kolor drewna w katalogu ma być identyczny z rzeczywistą barwą mebli.

Zaawansowana korekcja kolorystyczna w oświetleniu referencyjnym

Czy do przygotowania tego typu publikacji potrzebne są jakieś konkretne kompetencje? 

Dariusz Borowski: Tak. Bardzo szczególna kompetencja, a dokładniej: fizyczna predyspozycja widzenia koloru. A także urządzenia pozwalające przejąć kontrolę nad kolorem: oświetlenie, proofy, monitory, maszyny drukujące.

Panel sterujący nowoczesnej maszyny drukującej

Przykładowo, do projektu dla firmy Drewpol zatrudniliśmy osobę z unikatową wrażliwością na kolor. Agata widzi kolor i potrafi myśleć kolorem tak, jak my słyszymy słowa i potrafimy je wypowiedzieć. Przez dwa miesiące ustawiała kolory zdjęć z wyjątkową dokładnością – do 0,25%.

Indywidualna korekta kolorów celem uzyskania idealnej repordukcji
Wizualna weryfikacja ustawiania koloru względem proofa

Stworzyliśmy też specjalny „tor kolorystyczny”. W uproszczeniu: zapewniliśmy identyczne warunki oświetlenia w studiu graficznym, w siedzibie klienta i w drukarni. To gwarantowało takie same warunki oceny koloru na każdym etapie powstawania katalogu.

Druk nakładu na pięciokolorowej kolorowej maszynie offsetowej
W skrócie

Drukujemy materiały sprzedażowe i marketingowe

Główna wartość

Potrafimy zaprojektować i wyprodukować najdroższy na rynku polskim magazyn biznesowy (w cenie 118 zł za egzemplarz) i książki biznesowe warte 300 zł za egzemplarz