Business Edge | Power of Infographics
Wierzymy, że dobrze opowiedziane historie budują biznes. Są jak ostrza, którymi firmy wycinają godny kawałek rynku i bronią go przed zakusami innych graczy.
marketing b2b, content marketing, pr b2b, digital marketing, b2b, projektowanie, projektowanie graficzne, komunikacja biznesowa, agencja marketingowa, agencja reklamowa, agencja marketingowa warszawa
15094
page-template-default,page,page-id-15094,page-child,parent-pageid-14495,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-7.8,wpb-js-composer js-comp-ver-4.8.1,vc_responsive
 

Power of Infographics

Informuj grafiką

Infografiki to gorący trend w biznesowych mediach społecznościowych. Wystarczy spojrzeć na profile topowych firm doradczych. Mniej słów, więcej obrazów. Jeżeli i Ty chcesz przekazać skomplikowaną i złożoną treść w sposób ciekawy i łatwy w odbiorze – wykorzystaj infografikę. Zamknięcie słów w graficznym obrazie ma jeszcze jedną dodatkową korzyść – taki komunikat jest atrakcyjny wizualnie.

Ile stron potrzeba, by pokazać przebieg kampanii Napoleona w Rosji i upadek Wielkiej Armii? Kilkanaście? Kilkadziesiąt? Kilkaset? Otóż wystarczy jedna! Tylko jedna. Właśnie na jednej infografice, sporządzonej przez francuskiego inżyniera Charlesa Minarda i okrzykniętej najlepszą infografiką wszech czasów, został przedstawiony marsz wojsk napoleońskich przez Rosję w 1812 roku.

Marsz wojsk napoleońskich
Marsz wojsk napoleońskich
Infografika prezentująca marsz wojsk napoleońskich autorstwa francuskiego inżyniera Charles’a Minarda. Źródło: Wikipedia

Na jednej stronie pokazano kurczącą się dramatycznie z powodu zimna, głodu, chorób i bitew liczebność armii, jej położenie geograficzne, kierunek marszu (na Moskwę i z powrotem) oraz temperatury panujące wówczas w Rosji. Widzimy najbardziej dramatyczne momenty kampanii, jak bitwa o utrzymanie przeprawy na Berezynie, kiedy nagle liczba żołnierzy zmniejszyła się z 50 000 do zaledwie 28 000. Infografika pokazuje, że nad Niemen, skąd Wielka Armia wyruszyła w liczbie 422 000 żołnierzy, wróciło ich jedynie 10 000. Wystarczy chwila, by przyswoić wiele danych statystycznych zawartych na jednej zaledwie stronie.

Infografika nt. firmy Luxmed
Infografika nt. firmy Luxmed

Inna infografika stworzona przez BUSINESS EDGE to projekt zrealizowany dla Prezydent miasta stołecznego Warszawy. W serii infografik zawarliśmy podsumowanie działań rewitalizacyjnych na warszawskiej Pradze do 2014 roku. Infografika jest efektem dobrej współpracy redakcji ze studiem graficznym w sytuacji ogromu danych do posegregowania i krótkiego czasu na realizację projektu.

Infografika nt. Warszawy
Infografika nt. Warszawy
Infografika dla firmy Kinnarps
Infografika dla firmy Kinnarps
Projekt infografiki do raportu rocznego firmy Gaz-System
Projekt infografiki do raportu rocznego firmy Gaz-System
W skrócie

Tworzymy infografiki biznesowe, wizualizacje produktów, wizualne prezentacje działania produktów lub usług

Główna wartość

Infografiki dla naszych klientów zawsze tworzone są przez zespół złożony z redaktora i grafika. Domeną tego pierwszego jest informacja, drugiego – wizualizacja

BE-team-Kasia

W dobie kultury obrazkowej, w jakiej funkcjonuje dziś rynek, infografiki skutecznie odpowiadają na jego potrzeby. Przedstawiają najbardziej potrzebne dane w atrakcyjnej formie, oszczędzając czas odbiorcy. Trzeba jednak pamiętać, że mają też swoje preferowane treści: procesy, dane statystyczne, zmiany w czasie, zasady działania czy przekroje konstrukcji. Sekret tworzenia dobrych infografik nie leży – wbrew pozorom – w kreatywności. Potrzeba sprawnego tandemu: redaktor biznesowy plus grafik.  

Katarzyna Gapińska