Public relations w wersji 1.0 był ekskluzywnym klubem. Pracownicy PR posługiwali się żargonem i metodami niezrozumiałymi dla większości przedsiębiorców. Głównym zadanie PR-owca polegało na pisaniu komunikatów prasowych i przekonywaniu dziennikarzy o ich wartości. Upragnionym zaś rezultatem była gruba teczka wypracowanych publikacji – niepodważalny dowód skuteczności. Do końca ubiegłego dziesięciolecia nie było innej możliwości niż PR i płatna reklama, aby opowiedzieć w mediach swoją historię.
Internet i nowe media zmieniły zasady gry. Dziś każda firma ma możliwość komunikacji bezpośrednio z kupującym.
Jesteśmy przekonani, iż większość firm posiada dane, ekspertów i wiedzę, które są źródłem wartościowych treści. O publikacji decyduje bardziej jakość treści niż posiadane relacje z dziennikarzami. Dobra treść otwiera drzwi, stanowi początek dialogu, wspiera sprzedaż.
Proponujemy podejście 2.0 polegające na:
- zaangażowaniu pracowników firm oraz doświadczonych redaktorów biznesowych w tworzenie ciekawych i wartościowych dla odbiorcy treści
- prezentowaniu treści w sposób atrakcyjny i nowoczesny – infografiki, komiks, trendy, raporty itp.
- prowadzeniu wewnętrznej komórki badawczej, której celem jest generowanie wiedzy, danych oraz analiza trendów (informacje pożądane przez media komercyjne)
- tworzeniu własnych mediów (newsletter, magalogi, raporty, posty na LinkedIn)
- budowaniu pozycji pracowników jako ekspertów poprzez dostarczenie im treści do publikacji w mediach społecznościowych
- integracji działań marketingowych i PR-owych.
Uznajemy, iż nadrzędnym celem marketingu i PR-u jest sprzedaż, sprzedaż i jeszcze raz sprzedaż.