Blog: Trendy 2021

Startujemy z podcastem "Siła Marketingu: o praktyce i efektach w biznesie b2b"

cover podcastu Siła marketingu

Rozpoczyna się złota dekada dla marketingu B2B. Nigdy wcześniej nie stawiano przed nim tylu oczekiwań. I nigdy przedtem marketing B2B nie miał tylu narzędzi i szans, by dowozić wyniki biznesowe. Jak skutecznie przekuwać te nowe możliwości w konkretne efekty?

Jeszcze 10 lat temu marketing w ujęciu B2B był egzotyczną dziedziną. W zdominowanym przez siły sprzedażowe biznesie pełnił rolę wspierającą. Firmy, które osiągały wtedy wyniki biznesowe sprzedając dzięki marketingowi, były w zdecydowanej mniejszości. Powody były proste: wysoka skuteczność sprzedaży, brak wiedzy i narzędzi marketingowych oraz brak specjalistów. Skoro sprzedaż skutecznie rozwijała biznes, niewiele firm chciało tracić budżety na poszukiwanie efektywnego wariantu marketingu.

Kilka lat temu sytuacja zaczęła się zmieniać. Marketing B2B zyskał narzędzia i idee. Wzrosła popularność LinkedIna, content marketingu czy marek osobistych. Każdą z tych idei można było przekuć w efekty biznesowe. Jednak tym, co hamowało organizacje przed zrobieniem tego, była ich inercja. Przyzwyczajenie do starych metod działania. Przekonanie, że nic nie zastąpi skutecznego sprzedawcy, który w telefonie ma kontakty do 10-30 topowych klientów. Marketing B2B zyskał narzędzia, ale bez pola do ich wykorzystania i odpowiedniego wsparcia.

Aż w końcu, w ostatnich latach, zaczęła się cyfrowa transformacja biznesu. Przyzwyczajenia kupujących zmieniają się. Zmiany te przyspieszyły i zintensyfikowały się zwłaszcza podczas pandemii COVID-19. W tej sytuacji marketing przestaje być ozdobnikiem w strukturach firm przemysłowych, technologicznych czy dostarczających usługi profesjonalne. Można i należy dziś oczekiwać od marketingu B2B rozwoju biznesu poprzez tworzenie nowych produktów i strumieni przychodów, zmniejszanie kosztów wdrożenia produktów, wsparcie sprzedaży, reprezentowanie firmy w przestrzeni cyfrowej czy aktywny, sprzedażowy udział w społecznościowych mediach biznesowych.

Powinniśmy oczekiwać dziś od marketingu B2B efektów. I to właśnie efekty są osią naszego podcastu “Siła Marketingu B2B”.

 

Czego dowiesz się z podcastu „Siła Marketingu B2B”?

W serii podcastów chcielibyśmy przekonać Cię do biznesowego i naukowego podejścia do działań marketingowych. Dlatego ideę „Siły Marketingu B2B” sprowadziliśmy do 3 założeń:

Celem marketingu B2B jest osiągnięcie istotnych dla biznesu korzyści.

Marketing jest nauką, a nie sztuką. W podcaście nie będziemy mówili o szalonej kreatywności, sposobie dobierania kolorów w kreacjach czy o tym, jak napisać chwytliwy headline. Zamiast tego powiemy m.in. o projektowaniu akcji marketingowych, testowaniu, skalowaniu, szukaniu powtarzalności, mierzeniu i analizowaniu wyników, współpracy ze sprzedażą, biznesem i działem finansów.

Wdrożenie jest ważniejsze niż pomysł. Od genialnej strategii lepsza jest strategia dobra, ale w wdrożona w życie. W podcaście zaprezentujemy idee i narzędzia w sposób, w który najłatwiej je wdrożysz. Stawiamy na praktyczność przekazywanej wiedzy, ponieważ testujemy ją na co dzień, współpracując z przemysłem, firmami technologicznymi i informatycznym. Wyciskamy z marketingu B2B efekty. Przekładamy marketing B2B na sprzedaż. To pozwala nam mówić, że jesteśmy praktykami. Wiedza, którą serwuje nam internet, tzw. marketingowy hype, niekoniecznie wygeneruje korzyści dla Twojego biznesu. My podzielimy się swoim doświadczeniem i sposobem myślenia w taki sposób, abyś mógł wartościować i oceniać przydatność narzędzi oraz stawiać przed nimi konkretne wymagania.

O tym wszystkim opowiemy językiem biznesu - prostym, zrozumiałym, bez żargonu i nadmuchanych określeń. Branża marketingowa potrafi olśnić szumnie nazwanymi ideami. My proponujemy inną narrację. Naszym celem jest spowodowanie, aby Twój najlepszy sprzedawca podjął rozmowy z klientami, do których wcześniej nie miał dojścia. I robił to w sposób powtarzalny oraz skuteczny.

 

Kto najbardziej skorzysta na słuchaniu naszego podcastu? 

Jeśli jesteś dyrektorem marketingu lub sprzedaży zainteresowanym marketingiem B2B w ujęciu biznesowym i naukowym – to podcast dla Ciebie. 

W „Sile marketingu B2B” będziemy zachęcali dyrektorów i menedżerów marketingu do wzmocnienia ich roli w biznesie. Tak, by stali się silnymi i poważnymi partnerami dla zarządu, sprzedaży, osób odpowiedzialnych za technologię czy specjalistów. Dzięki przekazywanej tu wiedzy będzie im łatwiej rozmawiać o działaniach i wyzwaniach marketingu z osobami zarządzającymi firmą i jej właścicielami. Będą w stanie łatwiej wskazywać na konkretne rezultaty działań marketingowych oraz korzyści dla biznesu i pozyskiwać na nie odpowiedni budżet.

Podcast kierujemy także do dyrektorów sprzedaży, którzy działają dziś w złożonym środowisku, na przecięciu wielu funkcji biznesowych. Sposób, w jaki klienci dokonywali decyzji zakupowych jeszcze klika lat temu, zmienia się. Sprzedaż może skorzystać na tych zmianach, jeżeli dotrzyma im kroku i otworzy się na nowe narzędzia - takie jak social selling. Jak go wdrożyć? Czego sprzedaż może oczekiwać od marketingu? Jak wspierać transformację cyfrową firmy? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz w podcaście.

Możemy i powinniśmy oczekiwać do marketingu B2B efektów biznesowych. I do realizacji takiego marketingu serdecznie zapraszamy Cię w podcaście Business Edge „Siła Marketingu B2B”.

 

Wysłuchaj pierwszego odcinka:

Powrót