Blog: Trendy 2021

Dariusz Borowski

Dariusz Borowski

31 marzec 2021

Grafika dla nie-grafików 10 sposobów na szybkie ilustrowanie tekstów marketingowych

W marketingu, social sellingu czy aktywnej obecności na LinkedIn potrzebujemy -> obrazu, zdjęć i ilustracji. I potrzebujemy ich szybko oraz dużo. Jak ilustrować treści szybko i sprawnie bez angażowania profesjonalnych grafików? Jestem przekonany, że każdy z nas bez względu na doświadczenie zawodowe, czy umiejętności projektowe może ilustrować teksty marketingowe na poziomie dobry lub bardzo dobrym. Sekret tkwi w procesie kreatywnym a nie w przebłyskach kreatywności. Procesie, który daje szybkość działania i pewność. Dowiedz się na czym polega taki proces, jak możesz go opanować i jakich 3 pułapek unikać. Zapraszam do wysłuchania odcinka podcastu Siła Marketingu b2b.

Czytaj więcej
Katarzyna Gapińska-Prokopczyk

Katarzyna Gapińska-Prokopczyk

12 marzec 2021

ToFu, MoFu i BoFu, czyli jak dopasowywać treści do etapów lejka sprzedażowego w B2B?

Proces sprzedażowy w B2B zaczyna się dużo wcześniej niż myślisz. Według badania przeprowadzonego przez SiriusDecisons, już 57% klientów sektora B2B podejmuje decyzję zakupową zanim skontaktuje się ze sprzedawcą. A 77% kupujących zaczyna poszukiwania produktu lub usługi od samodzielnego researchu. Najczęściej – w wyszukiwarce. Treści, które kupujący napotkają w sieci w wielu przypadkach są ich pierwszym kontaktem z daną marką.

Czytaj więcej
Inspiracje ze świata startupów dla marketingu b2b
Dariusz Borowski

Dariusz Borowski

10 marzec 2021

Jak prowadzić zwinny marketing b2b

Wyzwanie: (1) Tworzysz nowy dział marketingu i nie wiesz jak zaplanować działania marketingowe? (2) Obecny sposób planowania działań marketingowych nie prowadził do satysfakcjonujących rezultatów, czas na zmianę podejścia? Co zrobić? Odpowiedzią może być zmiana sposobu planowania marketingu. Na jaki? Tu inspiracją może być sprawne działanie starupów w poszukiwaniu działającego modelu biznesowego.

Czytaj więcej
cover podcastu Siła marketingu
Dariusz Borowski

Dariusz Borowski

17 styczeń 2021

Startujemy z podcastem "Siła Marketingu: o praktyce i efektach w biznesie b2b"

Rozpoczyna się złota era dla marketingu B2B. Nigdy wcześniej nie stawiano przed nim tylu oczekiwań. I nigdy przedtem marketing B2B nie miał tylu narzędzi i szans, by dowozić wyniki biznesowe. Jak skutecznie przekuwać te nowe możliwości w konkretne efekty?

Czytaj więcej
Strategiczne NIE, Greyjoy, inspiracja
Dariusz Borowski

Dariusz Borowski

03 grudzień 2020

Strategiczne NIE, czyli czego możemy nauczyć się od Greyjoyów

Strategie marketingowe kipią od pomysłów. Jest duża pokusa aby wpisywać do nich bogaty wachlarz narzędzi. Pokusa ta towarzyszy nam także w trakcie roku marketingowego aby próbować pomysłów, które przyszły nam do głowy. Czy nie czas aby nauczyć się mówić strategiczne "NIE"? Inspiracja płynie z klanu Greyjów z serialu "Gra o tron".

Czytaj więcej
Brakujacy-element-skutecznego-marketingu-w-B2B
Katarzyna Gapińska-Prokopczyk

Katarzyna Gapińska-Prokopczyk

26 październik 2020

Brakujący element skutecznego procesu sprzedażowego w B2B

Perspektywy handlowca i kupującego w B2B rzadko kiedy są zbieżne. Różnica polega jednak na tym, że sprzedawca, który nie zrozumie potrzeb klienta, straci szansę na zyskowną sprzedaż, natomiast kupujący, który nie znajdzie u handlowca tego, czego szuka, będzie szukał dalej. Najpewniej zostawi swoje pieniądze u konkurencji.

Czytaj więcej
first time manager, manager marketingu, kariera w marketingu
Dariusz Borowski

Dariusz Borowski

17 wrzesień 2020

Wyzwania na 100 pierwszych dni nowo mianowanego menedżera marketingu

Pierwsze trzy miesiące to czas rozpoznania i przygotowania gruntu pod efektywne i efektowne działanie. Licząc na szybkie zwycięstwa i uznanie łatwo przeoczyć trzy ukryte wyzwania każdego nowo mianowanego menedżera marketingu. Zaryzykuję wręcz stwierdzenie, że powstrzymanie się od chęci szybkiej realizacji nowych pomysłów czy małych projektów może zapewnić większe i strategiczne sukcesy w przyszłości.

Czytaj więcej
Grafika przedstawia mężczyznę grającego w złap kreta
Business Edge

Business Edge

03 marzec 2020

Zapasy LinkedIna z botami

LinkedIn walczy z firmami oferującymi rozszerzenia do przeglądarek automatyzujące działania na jego platformie. O co chodzi w tej kampanii i czy warto skorzystać z usług botów?

Czytaj więcej
YouTube SEO
Business Edge

Business Edge

25 luty 2020

YouTube SEO - czyli jak skutecznie opisać filmy?

Popularność filmów na YouTube zależy m.in. od dobrego opisu. Poniżej podajemy kilka sposobów i narzędzi, które wspierają skuteczne indeksowanie wideo.

Czytaj więcej
Performance content marketing

18 luty 2020

Performance content marketing B2B – od treści do sprzedaży

Na to, że odpowiednio dystrybuowany content stanowi prostą drogę (na dodatek z atrakcyjnymi widokami) do zaangażowania wybranej grupy docelowej, nie brakuje dowodów.

Czytaj więcej