Według najnowszego raportu Content Marketing Institute na temat content marketingu B2B branża dynamicznie się rozwija, choć są obszary do poprawy. Prezentujemy kilka wniosków CMI na podstawie danych z trzech ostatnich lat. Publikacja Content Marketing Institute (CMI) B2B Content Marketing 2018: Benchmarks, Budgets, and Trends – North America reklamuje się m.in. słowami „Nowe badania ujawniają zwyczaje najlepszych content marketingowców”
Cały ten content marketing
Pierwszy proponowany tweet na stronie zapowiedzi raportu brzmi: Blisko 65% marketingowców #contentmarketing programów odnosi większe sukcesy niż w zeszłym roku. (Nearly 65% B2B marketers’ #contentmarketing programs are more successful than a year ago. @cmicontent #research).
Raport ma premierę po konferencji Content Marketing World, organizowanej przez CMI, która przyciąga około 4 tys. uczestników z ponad 550 firm.
W międzyczasie do sklepów trafia najnowsza książka założycieli instytutu – Joego Pulliziego i Roberta Rose’a – pt. Killing Marketing: How Innovative Business Are Turning Cost Into Profit, o której wszyscy słuchacze podcastu PNR With This Old Marketing dowiedzieli się już bardzo wiele. W jednym z ostatnich odcinków, nr 202, usłyszeliśmy, że w książce pada więcej pytań, niż znajduje się odpowiedzi – w tym to zasadnicze – a co jeśli mamy rację? – które, dotyczy zmian i przyszłości marketingu.
Tak się robi content marketing w Ameryce! Jest podcast, event, raport i książka, a prawie wszystko ma swoją kulminację w ciągu zaledwie dwóch tygodni.
Raport
Wróćmy jednak do raportu B2B Content Marketing 2018: Benchmarks, Budgets, and Trends – North America. Poniżej zebraliśmy nieco danych, z których wynika, że:
- coraz więcej ankietowanych firm inwestuje w content marketing B2B
Rok | 2017 | 2016 | 2015 |
% firm USA korzystających z CM | 91% | 89% | 88% |
Amerykańskie firmy korzystające z content marketingu B2B na podstawie danych CMI.
- rośnie zrozumienie content marketingu B2B w firmach i sposobów jego użycia
Poziom CM | 2017 | 2016 | 2015 |
Wyrafinowany | 9% | 6% | 8% |
Dojrzały | 25% | 22% | 24% |
Dorastający | 31% | 35% | 29% |
Młody | 25% | 26% | 27% |
Stawiający pierwsze kroki | 9% | 10% | 11% |
Poziom dojrzałości content marketingu B2B w USA na podstawie danych CMI.
- najchętniej wykorzystywanym narzędziem są media społecznościowe
2017 | 2016 | 2015 |
media społecznościowe bez wideo 94% | media społecznościowe 83% | media społecznościowe bez blogów 93% |
case study 73% | blog 80% | case study 82% |
wideo (pre-produced) 72% | newsletter 77% | blog 81% |
e-book/white paper 71% | e-book/white paper 65% | newsletter 81% |
infografika 65% | wideo (pre-produced) 72% | artykuły na stronie WWW 79% |
Wybrane najpopularniejsze narzędzia content marketingu B2B na podstawie danych CMI (selekcja odpowiedzi na różnie postawione pytania – w tym roku o formaty, w poprzednich latach o taktykę).
- wśród nich największą popularnością cieszy się LinkedIn.
2017 | 2016 | 2015 |
LinkedIn 97% | LinkedIn 89% | LinkedIn 94% |
Twitter 87% | Twitter 77% | Twitter 87% |
Facebook 86% | Facebook 76% | Facebook 84% |
YouTube 60% | YouTube 59% | YouTube 74% |
Instagram 30% | Google+ 35% | Google+ 62% |
Google+ 28% | Instagram 26% | SlideShare 37% |
Najpopularniejsze media społecznościowe w content marketingu B2B.
W tym roku po raz pierwszy zadano pytanie o poziom zadowolenia z pomiaru wyników względem osiąganych celów. 70% ankietowanych odpowiedziało, że jest zadowolonych, choć zaledwie 19% oceniło umiejętność stosowania narzędzi content marketingowych na poziomie bardzo dobrym lub doskonałym (3%). 4% respondentów stwierdziło, że nie mierzy content marketingu. Dodatkowo jedynie 37% firm ma spisaną strategię w tym obszarze.
Strategia CM | 2017 | 2016 | 2015 |
Udokumentowana | 37% | 37% | 32% |
Nieudokumentowana | 38% | 41% | 48% |
W planach na 12 mies. | 19% | 17% | 16% |
Nie planuje w 12 mies. | 6% | 4% | 4% |
Strategia content marketingu B2B w USA na podstawie danych CMI. Respondenci, którzy nie zamierzają opracować strategii, podawali najczęściej dwa powody:
- brak poparcia osób zarządzających
- trudność koordynacji między poszczególnymi działami w firmie.
Według raportu CMI liderów w tym obszarze charakteryzuje spisana, konsekwentnie realizowana strategia. Jak działają najlepsi, przekonasz się, analizując cały raport albo obserwując Content Marketing Institute.