Biznesowe media społecznościowe to wciąż nowy kanał komunikacji marek z potencjalnymi klientami. Obok profili firmowych funkcjonują w nich pracownicy, którzy publikują treści opatrzone nie tylko nazwiskami, lecz także obecnie zajmowanymi stanowiskami. Tego rodzaju komunikacja z jednej strony wzmacnia wizerunek marki. Z drugiej – może wiązać się z wyzwaniami, które wynikają z braku kontroli nad tym, co piszą osoby reprezentujące firmę w mediach społecznościowych. Jak zminimalizować ryzyko? Jakie standardy komunikacji przyjąć? Jak skutecznie angażować pracowników w działania sprzedażowe w social mediach?
Wyzwanie: (1) Tworzysz nowy dział marketingu i nie wiesz jak zaplanować działania marketingowe? (2) Obecny sposób planowania działań marketingowych nie prowadził do satysfakcjonujących rezultatów, czas na zmianę podejścia? Co zrobić? Odpowiedzią może być zmiana sposobu planowania marketingu. Na jaki? Tu inspiracją może być sprawne działanie starupów w poszukiwaniu działającego modelu biznesowego.
Rozpoczyna się złota era dla marketingu B2B. Nigdy wcześniej nie stawiano przed nim tylu oczekiwań. I nigdy przedtem marketing B2B nie miał tylu narzędzi i szans, by dowozić wyniki biznesowe. Jak skutecznie przekuwać te nowe możliwości w konkretne efekty?
Perspektywy handlowca i kupującego w B2B rzadko kiedy są zbieżne. Różnica polega jednak na tym, że sprzedawca, który nie zrozumie potrzeb klienta, straci szansę na zyskowną sprzedaż, natomiast kupujący, który nie znajdzie u handlowca tego, czego szuka, będzie szukał dalej. Najpewniej zostawi swoje pieniądze u konkurencji.
LinkedIn walczy z firmami oferującymi rozszerzenia do przeglądarek automatyzujące działania na jego platformie. O co chodzi w tej kampanii i czy warto skorzystać z usług botów?
LinkedIn Sales Navigator jest płatną usługą, stworzoną na potrzeby działów marketingu i sprzedaży do prospectingu, monitoringu, wyszukiwania i nawiązywania kontaktów z leadami.
Od kiedy Microsoft kupił LinkedIn serwis z platformy HR-owej został przeobrażony w potężne narzędzie wspierające działania wizerunkowe i sprzedażowe, które z powodzeniem sprawdza się w sektorze B2B.
Wokół sprzedaży B2B narosło wiele, często powtarzanych stereotypów opartych na uogólnieniach i statystykach, które w uproszczony sposób opisują ten bogaty świat usług i towarów. Postanowiliśmy rozprawić się z najpopularniejszymi z nich.
Nowoczesny marketing B2B nie istnieje bez wykorzystania narzędzi cyfrowych. Wyzwaniem jest ich odpowiedni wybór i sposób użycia, pozwalający spełnić oczekiwania komunikacyjne klientów i zwiększyć sprzedaż.
Dobra sieć kontaktów na LinkedIn jest podstawowym warunkiem podjęcia sensownych działań sprzedażowych B2B za pomocą tej platformy społecznościowej. Jak budować taką sieć?
Aby nawiązać na LinkedInie relacje biznesowe, warto na początek opracować profil nastawiony na cele sprzedażowe, a nie rekrutacyjne.
Monitoring sieci społecznościowych pozwala firmie lepiej poznać opinie klientów i działania konkurencji, a w efekcie – wykorzystać tę wiedzę do prowadzenia biznesu. W końcu, żeby komuś zaoferować rozwiązanie, trzeba go najpierw wysłuchać i zrozumieć.
Jak sprzedaż społecznościowa wpływa na wyniki i marketing oraz dlaczego warto spróbować swych sił na LinkedInie? Social selling robi zawrotną karierę, obiecując leady i zwiększenie sprzedaży poprzez media społecznościowe.
LinkedIn obok wpisu wprowadził możliwość publikacji artykułów. Sprawdziliśmy, czym się różnią te dwie opcje.