Blog: Trendy 2022

Dariusz Borowski

Dariusz Borowski

31 marzec 2021

Grafika dla nie-grafików 10 sposobów na szybkie ilustrowanie tekstów marketingowych

W marketingu, social sellingu czy aktywnej obecności na LinkedIn potrzebujemy -> obrazu, zdjęć i ilustracji. I potrzebujemy ich szybko oraz dużo. Jak ilustrować treści szybko i sprawnie bez angażowania profesjonalnych grafików? Jestem przekonany, że każdy z nas bez względu na doświadczenie zawodowe, czy umiejętności projektowe może ilustrować teksty marketingowe na poziomie dobry lub bardzo dobrym. Sekret tkwi w procesie kreatywnym a nie w przebłyskach kreatywności. Procesie, który daje szybkość działania i pewność. Dowiedz się na czym polega taki proces, jak możesz go opanować i jakich 3 pułapek unikać. Zapraszam do wysłuchania odcinka podcastu Siła Marketingu b2b.

Czytaj więcej
cover podcastu Siła marketingu
Dariusz Borowski

Dariusz Borowski

17 styczeń 2021

Startujemy z podcastem "Siła Marketingu: o praktyce i efektach w biznesie b2b"

Rozpoczyna się złota era dla marketingu B2B. Nigdy wcześniej nie stawiano przed nim tylu oczekiwań. I nigdy przedtem marketing B2B nie miał tylu narzędzi i szans, by dowozić wyniki biznesowe. Jak skutecznie przekuwać te nowe możliwości w konkretne efekty?

Czytaj więcej
Brakujacy-element-skutecznego-marketingu-w-B2B
Katarzyna Gapińska-Prokopczyk

Katarzyna Gapińska-Prokopczyk

26 październik 2020

Brakujący element skutecznego procesu sprzedażowego w B2B

Perspektywy handlowca i kupującego w B2B rzadko kiedy są zbieżne. Różnica polega jednak na tym, że sprzedawca, który nie zrozumie potrzeb klienta, straci szansę na zyskowną sprzedaż, natomiast kupujący, który nie znajdzie u handlowca tego, czego szuka, będzie szukał dalej. Najpewniej zostawi swoje pieniądze u konkurencji.

Czytaj więcej
Grafika przedstawia mężczyznę grającego w złap kreta
Business Edge

Business Edge

03 marzec 2020

Zapasy LinkedIna z botami

LinkedIn walczy z firmami oferującymi rozszerzenia do przeglądarek automatyzujące działania na jego platformie. O co chodzi w tej kampanii i czy warto skorzystać z usług botów?

Czytaj więcej
YouTube SEO
Business Edge

Business Edge

25 luty 2020

YouTube SEO - czyli jak skutecznie opisać filmy?

Popularność filmów na YouTube zależy m.in. od dobrego opisu. Poniżej podajemy kilka sposobów i narzędzi, które wspierają skuteczne indeksowanie wideo.

Czytaj więcej
Performance content marketing

18 luty 2020

Performance content marketing B2B – od treści do sprzedaży

Na to, że odpowiednio dystrybuowany content stanowi prostą drogę (na dodatek z atrakcyjnymi widokami) do zaangażowania wybranej grupy docelowej, nie brakuje dowodów.

Czytaj więcej
Marketing startupowy
Business Edge

Business Edge

28 styczeń 2020

Marketing startupowy

Wszystkie startupy szukają dojścia do rynku dla swoich produktów i usług. Z pomocą przychodzi im nowy, zwinny marketing, którego najbardziej potrzebują nieznane firmy o dużych ambicjach.

Czytaj więcej
social selling
Katarzyna Gapinska i Dariusz Borowski

Katarzyna Gapinska i Dariusz Borowski

14 styczeń 2020

Nowoczesny marketing B2B

Marketing to dziś prawdziwy ocean możliwości, których rezultat da się precyzyjnie mierzyć – wystarczy tylko po nie sięgać i z nich korzystać. Zmiany rynkowe i gospodarcze sprawiają, że znalezienie potencjalnych kierunków rozwoju firmy jest niełatwym, ale ekscytującym wyborem.

Czytaj więcej
Demitologizacja sprzedaży B2B
Business Edge

Business Edge

10 grudzień 2019

Demitologizacja sprzedaży B2B

Wokół sprzedaży B2B narosło wiele, często powtarzanych stereotypów opartych na uogólnieniach i statystykach, które w uproszczony sposób opisują ten bogaty świat usług i towarów. Postanowiliśmy rozprawić się z najpopularniejszymi z nich.

Czytaj więcej
Co‌ ‌to‌ ‌jest‌ ‌Account‌ ‌Based‌ ‌Marketing?‌
Business Edge

Business Edge

26 listopad 2019

Co‌ ‌to‌ ‌jest‌ ‌Account‌ ‌Based‌ ‌Marketing?‌

Account Based Marketing (ABM) jest obliczony na wsparcie sprzedaży do określonej firmy B2B. W najlepszym wydaniu identyfikuje czułe punkty danej organizacji i przedstawia rozwiązania, które są kupowane.

Czytaj więcej
Marketing internetowy B2B
Business Edge

Business Edge

19 listopad 2019

Marketing internetowy B2B

Nowoczesny marketing B2B nie istnieje bez wykorzystania narzędzi cyfrowych. Wyzwaniem jest ich odpowiedni wybór i sposób użycia, pozwalający spełnić oczekiwania komunikacyjne klientów i zwiększyć sprzedaż.

Czytaj więcej
Social listening
Business Edge

Business Edge

29 styczeń 2019

Social listening, czyli jak słuchać, żeby zostać usłyszanym?

Monitoring sieci społecznościowych pozwala firmie lepiej poznać opinie klientów i działania konkurencji, a w efekcie – wykorzystać tę wiedzę do prowadzenia biznesu. W końcu, żeby komuś zaoferować rozwiązanie, trzeba go najpierw wysłuchać i zrozumieć.

Czytaj więcej
Weryfikacja influencerów
Jaroslaw Paduszynski

Jaroslaw Paduszynski

18 grudzień 2018

Weryfikacja influencerów

Jak sprawdzić, czy liczba lajków przekłada się na wartość marketingową? Influencer marketing jest stosunkowo nowym narzędziem w budowaniu strategii marketingowej firmy.

Czytaj więcej
Na ile Facebook zdaje egzamin w marketingu B2B?
Business Edge

Business Edge

20 listopad 2018

Na ile Facebook zdaje egzamin w marketingu B2B?

Wiele firm B2B deklaruje, że wykorzystuje moce Facebooka w swym marketingu. Tylko czy te wysiłki widać? A przecież możliwości są - i to ukierunkowane na generowanie leadów. Facebook nie ma ostatnio dobrej prasy, ale kiedy miał?

Czytaj więcej
Czy social selling sprzedaje w sektorze B2B?
Business Edge

Business Edge

06 listopad 2018

Czy social selling sprzedaje w sektorze B2B?

Jak sprzedaż społecznościowa wpływa na wyniki i marketing oraz dlaczego warto spróbować swych sił na LinkedInie? Social selling robi zawrotną karierę, obiecując leady i zwiększenie sprzedaży poprzez media społecznościowe.

Czytaj więcej
Jak mierzyć wysoko, zająć dobrą pozycję w Google?
Business Edge

Business Edge

23 październik 2018

Jak mierzyć wysoko, czyli zająć dobrą pozycję w Google?

Wysoka pozycja w wynikach Google to dla wielu firm najlepsza możliwość dotarcia do klientów. Świadomość tego faktu jest powszechna, ale nie zawsze przekłada się na działania przedsiębiorców B2B w sieci. Co robimy, kiedy chcemy się czegoś dowiedzieć?

Czytaj więcej
Co to jest dobry content?
Business Edge

Business Edge

13 luty 2018

Co to jest dobry content?

Treści mają poruszać, rezonować, angażować, żeby pomóc sprzedać produkt. Ale co to znaczy? Na pozór odpowiedź jest prosta. Dobre treści mają odbiorców, którzy są lub będą twoimi klientami. Czym się charakteryzuje dobry content?

Czytaj więcej
Najpoczytniejsze wpisy na blogach marketingowych
Business Edge

Business Edge

30 styczeń 2018

Najpoczytniejsze wpisy na blogach marketingowych

Sprawdź, które wpisy blogowe popularnych serwisów na temat marketingu są najchętniej czytane. Nie ukrywajmy – najpopularniejsze wpisy na blogach marketingowych miały być prostym tematem.

Czytaj więcej
Trendy w content marketingu
Business Edge

Business Edge

16 styczeń 2018

Trendy w content marketingu

Kiedy czyta się publikacje na temat trendów w content marketingu na 2018 r., można już śmiało obwołać go rokiem wideo, choć firmy powinny raczej skupić się na strategii. W ostatnich latach content marketing udowodnił swoją efektywność jako element strategii marketingowej i biznesowej.

Czytaj więcej
RODO i e-prywatność a reklama i content marketing
Business Edge

Business Edge

12 grudzień 2017

RODO i e-prywatność a reklama i content marketing

Unia zajęła się prywatnością swoich obywateli w internecie. Jak się można spodziewać, organizacje pozarządowe i branża reklamowa diametralnie różnie interpretują konsekwencje prawne RODO i e-prywatności. A co one znaczą dla content marketingu?

Czytaj więcej
Twój pierwszy artykuł na LinkedInie
Business Edge

Business Edge

28 listopad 2017

Twój pierwszy artykuł na LinkedInie

LinkedIn obok wpisu wprowadził możliwość publikacji artykułów. Sprawdziliśmy, czym się różnią te dwie opcje.

Czytaj więcej
7 podcastów marketingowych na każdy dzień tygodnia
Business Edge

Business Edge

14 listopad 2017

7 podcastów marketingowych na każdy dzień tygodnia

Podcasty to jeden z najwygodniejszych i najprostszych sposobów usłyszenia, czym żyje współczesny marketing. Internet, który zaburza funkcjonowanie wielu branż, spowodował paradoksalnie rozwój branż bardzo tradycyjnych, czego przykładem jest renesans radia.

Czytaj więcej
Wideo B2B?
Business Edge

Business Edge

31 październik 2017

Wideo B2B?

Format wideo online podlega ciągłej transformacji, czego przykładem są choćby transmisja, poszerzona i wirtualna rzeczywistość. Co najlepiej sprawdzi się w B2B?

Czytaj więcej
10 elementów strategii content marketingowej B2B
Business Edge

Business Edge

17 październik 2017

10 elementów strategii content marketingowej B2B

Konkurencja rośnie. Nie ominęła rynku treści. Szansą na odniesienie na nim sukcesu jest stworzenie strategii content marketingowej. Wiele firm jeszcze jej nie ma.

Czytaj więcej
Tak się robi content marketing w Ameryce
Business Edge

Business Edge

03 październik 2017

Tak się robi content marketing w Ameryce

Według najnowszego raportu Content Marketing Institute na temat content marketingu B2B branża dynamicznie się rozwija, choć są obszary do poprawy. Prezentujemy kilka wniosków CMI na podstawie danych z trzech ostatnich lat.

Czytaj więcej
Postaw pierwszy krok w content marketingu B2B. Zbuduj persony zakupowe!
Business Edge

Business Edge

19 wrzesień 2017

Postaw pierwszy krok w content marketingu B2B. Zbuduj persony zakupowe!

Wiesz, co i jak sprzedajesz. Ale czy wiesz, jak kupują klienci? Z kim właściwie się komunikujesz? W przypadku B2B jest to zazwyczaj kilka osób, które muszą znaleźć powód, żeby zainteresować się twoją ofertą.

Czytaj więcej
sztuczna inteligencja marketing
Business Edge

Business Edge

05 wrzesień 2017

Sztuczna inteligencja w content marketingu

Coraz lepiej wykształcone, wciąż uczące się algorytmy korzystają z wielkich mocy obliczeniowych, ułatwiając wiele zadań marketingowcom.

Czytaj więcej
Idealna długość tekstu na blog
Business Edge

Business Edge

22 sierpień 2017

Idealna długość tekstu na blog

W wyścigu o uwagę klientów i możliwie najwyższą pozycję w Google’u liczą się nie tylko słowa, ale i ich liczba. Wielkość ma znaczenie, przynajmniej kiedy mowa o długości wpisów na blogi. Google preferuje autorów piszących dłuższe formy.

Czytaj więcej
Digital Storytelling
Business Edge

Business Edge

08 sierpień 2017

Digital Storytelling według World Press Photo

Rewolucja cyfrowa coraz chętniej zastępuje słowo obrazem. Świadczą o tym zdjęcia, którymi najczęściej dzielimy się na Faceboooku, czy gigantyczny ruch w sieci związany z konsumpcją wideo. Obraz nie dość, że szybciej dociera do odbiorcy, to często więcej mu mówi.

Czytaj więcej
Fake news w marketingu
Business Edge

Business Edge

25 lipiec 2017

Fake news w marketingu

Świat obiega infografika o sprzedaży stworzona na podstawie danych nieistniejącego instytutu. Na blogach pojawiają się fascynujące wyniki badań z niezidentyfikowanego źródła. Marketing czasami się na to łapie, a przecież powinien być szczególnie wyczulony na fake news.

Czytaj więcej
Zuckerberg ogłasza nową wersję Facebooka
Business Edge

Business Edge

11 lipiec 2017

Zuckerberg ogłasza nową wersję Facebooka

Facebook stawia na grupy, zmienia misję i tworzy nowe narzędzia dla brandów. Wszystkie te nowości zapowiedział w ciągu kilku ostatnich dni czerwca.

Czytaj więcej
Co daje content marketing?
Business Edge

Business Edge

27 czerwiec 2017

Co daje content marketing?

Technologie przebojem wdarły się do naszego życia. Nic już nie jest takie jak niegdyś. Te zmiany dotknęły też marketing, który wpadł w sieci społecznościowe, gdzie w zupełnie inny niż dotychczas sposób buduje relacje z klientami.

Czytaj więcej
Myśl jak wydawca
Business Edge

Business Edge

13 czerwiec 2017

Myśl jak wydawca, a może jak marketingowiec?

Do fantastycznego starcia o sposób myślenia o marketingu i roli content marketingu doszło między gigantami branży.

Czytaj więcej
E-book, bliski kuzyn white papera
Business Edge

Business Edge

31 maj 2017

E-book, bliski kuzyn white papera

O e-booku można przeczytać, że to white paper na sterydach albo – nieco parafrazując słowa niektórych ekspertów – white paper w ładniejszej kiecce.

Czytaj więcej
White paper, czyli czarno na białym
Business Edge

Business Edge

09 maj 2017

White paper, czyli czarno na białym

White paper cieszy się zasłużoną popularnością w świecie marketingu B2B. Dobrze napisany należy do najbardziej skutecznych narzędzi sprzedażowych.

Czytaj więcej
Przypadek Guinnessa
Business Edge

Business Edge

21 marzec 2017

Przypadek Guinnessa

Historię sukcesu irlandzkiego ciemnego piwa typu stout znaczą przypadki. Aż ciężko uwierzyć, że są one wyłącznie wynikiem zrządzenia losu, a nie obliczonej na ponad 250 lat strategii marketingowej budowanej wokół niezwykłych historii.

Czytaj więcej
Postprawda - słowo 2016 roku
Business Edge

Business Edge

14 marzec 2017

Postprawda - słowo 2016 roku

Człowiekiem Roku 2016 magazynu „Time” został Donald Trump. Tytuł piłkarza roku 2016 przypadł Cristiano Ronaldo. Audi A4 uznano za samochód 2016 roku. Słowem roku 2016 ogłoszono postprawdę.

Czytaj więcej
Warsztat dobrego pisania
Business Edge

Business Edge

07 marzec 2017

Warsztat dobrego pisania

Siła marketingu treści tkwi w ujęciu historii w sposób budzący zainteresowanie klienta. Jak je wzbudzić, najlepiej wiedzą poczytni pisarze. Z okazji Dnia Kobiet wybraliśmy cztery wypowiedzi polskich autorek, które wskazują, na co zwrócić uwagę podczas pisania.

Czytaj więcej
Renesans infografik
Dariusz Borowski

Dariusz Borowski

10 luty 2016

Renesans infografik

Infografiki to gorący trend w biznesowych mediach społecznościowych. Wystarczy spojrzeć na profile topowych firm doradczych. Mniej słów, więcej obrazów. Jeżeli i ty chcesz przekazać skomplikowaną i złożoną treść w sposób ciekawy i łatwy w odbiorze - wykorzystaj infografikę.

Czytaj więcej
Social media: jak skutecznie wykorzystać w content marketingu

24 wrzesień 2014

Social media: jak skutecznie wykorzystać w content marketingu

Czy zgodzicie się, że serwisy społecznościowe to spełnienie marzeń marketerów? Dziesiątki, a nawet setki milionów klientów w jednym miejscu, do których dostęp nie wymaga pośrednictwa tradycyjnych mediów.

Czytaj więcej
Wydawca treści: nowa szansa dla Twojego biznesu?

24 wrzesień 2014

Wydawca treści: nowa szansa dla Twojego biznesu?

Media, czyli szeroko rozumiana prasa, internet, radio czy telewizja nie dostarczą Ci już takich efektów, jak wcześniej. Takie są fakty.

Czytaj więcej
Przepis na artykuł doskonały ;-) - część 2/2

19 wrzesień 2014

Przepis na artykuł doskonały ;-) - część 2/2

Oto druga część naszego poradnika "Przepis na artykuł doskonały ;-)". W pierwszej - znajdziesz nasze porady dotyczące tytułu i leadu – dwóch ważnych elementów artykułu doskonałego

Czytaj więcej
Przepis na artykuł doskonały ;-) - część 1/2

16 wrzesień 2014

Przepis na artykuł doskonały ;-) - część 1/2

Poproszono Cię o napisanie eksperckiego tekstu. Wysoka ocena Twojej wiedzy zawsze wprawia Cię w miły nastrój. Pozytywne myśli mąci jednak cień – jak do diabła napisać ciekawy artykuł?

Czytaj więcej
Case study: 4 sekrety dobrego studium przypadku
Katarzyna Gapińska-Prokopczyk

Katarzyna Gapińska-Prokopczyk

12 wrzesień 2014

Case study: 4 sekrety dobrego studium przypadku

Dobre studium przypadku (case study) to najlepszy sposób na promocję produktów i usług, zwłaszcza tych skierowanych do odbiorcy biznesowego. Jest jednym z najbardziej popularnych form content marketingu b2b.

Czytaj więcej
Raport: Jak przygotować i skutecznie wypromować
Katarzyna Gapińska-Prokopczyk

Katarzyna Gapińska-Prokopczyk

08 wrzesień 2014

Raport: Jak przygotować i skutecznie wypromować

Nowoczesny content marketing zakłada korzystanie z różnych form przekazu: broszur, folderów, artykułów, blogów. Jednym z najbardziej poczytnych, a więc potencjalnie także wpływającym najkorzystniej na percepcję marki, pozostaje raport, omawiający wyniki badań lub przedstawiający nową interpretację obserwowanych trendów.

Czytaj więcej
Artykuły eksperckie: 4 zasady pisania
Katarzyna Gapińska-Prokopczyk

Katarzyna Gapińska-Prokopczyk

01 wrzesień 2014

Artykuły eksperckie: 4 zasady pisania

Każda dobra strategia marketingowa zakłada wykorzystanie wielu kanałów dotarcia do potencjalnych klientów. Jednym z najbardziej efektywnych sposobów pozyskiwania nowych nabywców, stosowanym szczególnie chętnie przez firmy z sektora usług biznesowych, jest komunikacja marketingowa oparta na materiałach ekspertów i autorytetów branżowych, słowem artykuły eksperckie.

Czytaj więcej
Być jak John Deere czyli content marketing od blisko 120 lat!

20 sierpień 2014

Być jak John Deere czyli content marketing od blisko 120 lat!

Tak, to nie pomyłka. Deere & Company, amerykańska firma ze skaczącym jeleniem w logo produkuje sprzęt rolniczy od blisko 180 lat. Od wielkich, ogromnych maszyn do wszelkich prac polowych, przez kombajny i traktory po kompaktowe łaziki i kosiarki ogrodowe

Czytaj więcej
Content Marketing: co to jest, formy, cele
Dariusz Borowski

Dariusz Borowski

19 sierpień 2014

Content Marketing: co to jest, formy, cele

Na czym polega content marketing? Content marketing to kreacja i dystrybucja treści, które skłaniają odbiorców do akcji przynoszącej firmie wzrost liczby klientów i zwiększenie sprzedaży.

Czytaj więcej
Ponad 60-krotny wzrost oglądalności - skuteczny content marketing

07 sierpień 2014

Ponad 60-krotny wzrost oglądalności - skuteczny content marketing

Oto historia jednego tekstu, który odnotował rekordowy, ponad 60-krotny wzrost oglądalności względem innych artykułów. Fakturownia.pl to program do generowania faktur i innych dokumentów w wersji online.

Czytaj więcej