Biznesowe media społecznościowe to wciąż nowy kanał komunikacji marek z potencjalnymi klientami. Obok profili firmowych funkcjonują w nich pracownicy, którzy publikują treści opatrzone nie tylko nazwiskami, lecz także obecnie zajmowanymi stanowiskami. Tego rodzaju komunikacja z jednej strony wzmacnia wizerunek marki. Z drugiej – może wiązać się z wyzwaniami, które wynikają z braku kontroli nad tym, co piszą osoby reprezentujące firmę w mediach społecznościowych. Jak zminimalizować ryzyko? Jakie standardy komunikacji przyjąć? Jak skutecznie angażować pracowników w działania sprzedażowe w social mediach?
W marketingu, social sellingu czy aktywnej obecności na LinkedIn potrzebujemy -> obrazu, zdjęć i ilustracji. I potrzebujemy ich szybko oraz dużo. Jak ilustrować treści szybko i sprawnie bez angażowania profesjonalnych grafików? Jestem przekonany, że każdy z nas bez względu na doświadczenie zawodowe, czy umiejętności projektowe może ilustrować teksty marketingowe na poziomie dobry lub bardzo dobrym. Sekret tkwi w procesie kreatywnym a nie w przebłyskach kreatywności. Procesie, który daje szybkość działania i pewność. Dowiedz się na czym polega taki proces, jak możesz go opanować i jakich 3 pułapek unikać. Zapraszam do wysłuchania odcinka podcastu Siła Marketingu b2b.
Proces sprzedażowy w B2B zaczyna się dużo wcześniej niż myślisz. Według badania przeprowadzonego przez SiriusDecisons, już 57% klientów sektora B2B podejmuje decyzję zakupową zanim skontaktuje się ze sprzedawcą. A 77% kupujących zaczyna poszukiwania produktu lub usługi od samodzielnego researchu. Najczęściej – w wyszukiwarce. Treści, które kupujący napotkają w sieci w wielu przypadkach są ich pierwszym kontaktem z daną marką.
Wyzwanie: (1) Tworzysz nowy dział marketingu i nie wiesz jak zaplanować działania marketingowe? (2) Obecny sposób planowania działań marketingowych nie prowadził do satysfakcjonujących rezultatów, czas na zmianę podejścia? Co zrobić? Odpowiedzią może być zmiana sposobu planowania marketingu. Na jaki? Tu inspiracją może być sprawne działanie starupów w poszukiwaniu działającego modelu biznesowego.
Rozpoczyna się złota era dla marketingu B2B. Nigdy wcześniej nie stawiano przed nim tylu oczekiwań. I nigdy przedtem marketing B2B nie miał tylu narzędzi i szans, by dowozić wyniki biznesowe. Jak skutecznie przekuwać te nowe możliwości w konkretne efekty?
Strategie marketingowe kipią od pomysłów. Jest duża pokusa aby wpisywać do nich bogaty wachlarz narzędzi. Pokusa ta towarzyszy nam także w trakcie roku marketingowego aby próbować pomysłów, które przyszły nam do głowy. Czy nie czas aby nauczyć się mówić strategiczne "NIE"? Inspiracja płynie z klanu Greyjów z serialu "Gra o tron".
Perspektywy handlowca i kupującego w B2B rzadko kiedy są zbieżne. Różnica polega jednak na tym, że sprzedawca, który nie zrozumie potrzeb klienta, straci szansę na zyskowną sprzedaż, natomiast kupujący, który nie znajdzie u handlowca tego, czego szuka, będzie szukał dalej. Najpewniej zostawi swoje pieniądze u konkurencji.
Pierwsze trzy miesiące to czas rozpoznania i przygotowania gruntu pod efektywne i efektowne działanie. Licząc na szybkie zwycięstwa i uznanie łatwo przeoczyć trzy ukryte wyzwania każdego nowo mianowanego menedżera marketingu. Zaryzykuję wręcz stwierdzenie, że powstrzymanie się od chęci szybkiej realizacji nowych pomysłów czy małych projektów może zapewnić większe i strategiczne sukcesy w przyszłości.
LinkedIn walczy z firmami oferującymi rozszerzenia do przeglądarek automatyzujące działania na jego platformie. O co chodzi w tej kampanii i czy warto skorzystać z usług botów?
Popularność filmów na YouTube zależy m.in. od dobrego opisu. Poniżej podajemy kilka sposobów i narzędzi, które wspierają skuteczne indeksowanie wideo.