Business Edge | Content marketing B2B 2018 w USA
Co się zmieniło w amerykańskim content marketingu B2B? Jakie są trendy na 2018 rok? Co pisze Content Marketing Institute? Jak sam uprawia content marketing?
B2B Content Marketing 2018, Content Marketing Institute, CMI, Joe Pulizzi, Robert Rose, content marketing, marketing treści, PNR With This Old Marketing, raport content marketing, content marketing B2B 2018, content marketing B2B, Youtube, LinkedIn, Twitter, Slideshare, Instagram, Facebook, Google+, media B2B, kanały marketingu B2B, content marketing strategia, content marketing trendy, narzędzia marketingu B2B, content marketing 2016-2018, content marketing trendy 2018
15768
post-template-default,single,single-post,postid-15768,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-7.8,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

03 Oct Tak się robi content marketing w Ameryce

Według najnowszego raportu Content Marketing Institute na temat content marketingu B2B branża dynamicznie się rozwija, choć są obszary do poprawy. Prezentujemy kilka wniosków CMI na podstawie danych z trzech ostatnich lat.

Publikacja Content Marketing Institute (CMI) B2B Content Marketing 2018: Benchmarks, Budgets, and Trends North America reklamuje się m.in. słowami „Nowe badania ujawniają zwyczaje najlepszych content marketingowców”

Cały ten content marketing

Pierwszy proponowany tweet na stronie zapowiedzi raportu brzmi: Blisko 65% marketingowców #contentmarketing programów odnosi większe sukcesy niż w zeszłym roku. (Nearly 65% B2B marketers’ #contentmarketing programs are more successful than a year ago. @cmicontent #research).

Raport ma premierę po konferencji Content Marketing World, organizowanej przez CMI, która przyciąga około 4 tys. uczestników z ponad 550 firm.

W międzyczasie do sklepów trafia najnowsza książka założycieli instytutu – Joego Pulliziego i Roberta Rose’a – pt. Killing Marketing: How Innovative Business Are Turning Cost Into Profit, o której wszyscy słuchacze podcastu PNR With This Old Marketing dowiedzieli się już bardzo wiele. W jednym z ostatnich odcinków, nr 202, usłyszeliśmy, że w książce pada więcej pytań, niż znajduje się odpowiedzi – w tym to zasadnicze – a co jeśli mamy rację? – które, dotyczy zmian i przyszłości marketingu.

Tak się robi content marketing w Ameryce! Jest podcast, event, raport i książka, a prawie wszystko ma swoją kulminację w ciągu zaledwie dwóch tygodni.

Raport

Wróćmy jednak do raportu B2B Content Marketing 2018: Benchmarks, Budgets, and Trends North America. Poniżej zebraliśmy nieco danych, z których wynika, że:

coraz więcej ankietowanych firm inwestuje w content marketing B2B

 
Rok 2017 2016 2015
% firm USA korzystających z CM 91% 89% 88%

Amerykańskie firmy korzystające z content marketingu B2B na podstawie danych CMI.

rośnie zrozumienie content marketingu B2B w firmach i sposobów jego użycia

 
Poziom CM 2017 2016 2015
Wyrafinowany 9% 6% 8%
Dojrzały 25% 22% 24%
Dorastający 31% 35% 29%
Młody 25% 26% 27%
Stawiający pierwsze kroki 9% 10% 11%

Poziom dojrzałości content marketingu B2B w USA na podstawie danych CMI.

najchętniej wykorzystywanym narzędziem są media społecznościowe

 
2017 2016 2015
media społecznościowe  bez wideo 94% media społecznościowe 83% media społecznościowe bez blogów 93%
case study 73% blog 80% case study 82%
wideo (pre-produced) 72% newsletter 77% blog 81%
e-book/white paper 71% e-book/white paper 65% newsletter 81%
infografika 65% wideo (pre-produced) 72% artykuły na stronie WWW 79%

Wybrane najpopularniejsze narzędzia content marketingu B2B na podstawie danych CMI (selekcja odpowiedzi na różnie postawione pytania – w tym roku o formaty, w poprzednich latach o taktykę).

wśród nich największą popularnością cieszy się LinkedIn.

 
2017 2016 2015
LinkedIn 97% LinkedIn 89% LinkedIn 94%
Twitter 87% Twitter 77% Twitter 87%
Facebook 86% Facebook 76% Facebook 84%
YouTube 60% YouTube 59% YouTube 74%
Instagram 30% Google+ 35% Google+ 62%
Google+ 28% Instagram 26% SlideShare 37%

Najpopularniejsze media społecznościowe w content marketingu B2B.

W tym roku po raz pierwszy zadano pytanie o poziom zadowolenia z pomiaru wyników względem osiąganych celów. 70% ankietowanych odpowiedziało, że jest zadowolonych, choć zaledwie 19% oceniło umiejętność stosowania narzędzi content marketingowych na poziomie bardzo dobrym lub doskonałym (3%). 4% respondentów stwierdziło, że nie mierzy content marketingu. Dodatkowo jedynie 37% firm ma spisaną strategię w tym obszarze.

 
Strategia CM 2017 2016 2015
Udokumentowana 37% 37% 32%
Nieudokumentowana 38% 41% 48%
W planach na 12 mies. 19% 17% 16%
Nie planuje w 12 mies. 6% 4% 4%

Strategia content marketingu B2B w USA na podstawie danych CMI.

Respondenci, którzy nie zamierzają opracować strategii, podawali najczęściej dwa powody:

  1. brak poparcia osób zarządzających
  2. trudność koordynacji między poszczególnymi działami w firmie.

Według raportu CMI liderów w tym obszarze charakteryzuje spisana, konsekwentnie realizowana strategia. Jak działają najlepsi, przekonasz się, analizując cały raport albo obserwując Content Marketing Institute.