Akcja employerbrandingowa Vivusa | Business Edge
Wierzymy, że dobrze opowiedziane historie budują biznes. Są jak ostrza, którymi firmy wycinają godny kawałek rynku i bronią go przed zakusami innych graczy.
marketing b2b, content marketing, pr b2b, digital marketing, b2b, projektowanie, projektowanie graficzne, komunikacja biznesowa, agencja marketingowa, agencja reklamowa, agencja marketingowa warszawa
16098
portfolio_page-template-default,single,single-portfolio_page,postid-16098,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-7.8,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

Akcja employerbrandingowa Vivusa

Category
Employer Branding
About This Project

Vivus, jeden z prężniejszych fintechów na polskim rynku, postawił na stworzenie kultury organizacyjnej zbudowanej na takich wartościach, które przyciągną pracowników i zaangażują ich w działania firmy. Informacje o innowacyjnych programach z obszaru zarządzania zasobami ludzkimi są dostępne online, osiągnięcia przedstawiane na różnych forach HR, a firma otrzymała wiele nagród w konkursach na najlepszego pracodawcę. Vivus ma się czym pochwalić.

 

Kultura organizacyjna firmy

W Vivusie przestrzeganie wartości firmy stało się ważnym elementem oceny pracownika. Cała organizacja żyje kulturą feedbacku, z której czerpie idee do zmian i dalszego rozwoju. Wprowadza je szybko, nie tracąc czasu na zbędne dywagacje. To podejście, żeby robić, a nie rozmawiać o tym, co można byłoby zrobić, towarzyszy Vivusowi od jego start-upowych początków i przejawia się w przywiązaniu do zwinnego zarządzania projektami nastawionymi na szybkie osiąganie celów.

Firma promuje inicjatywy pracowników, współfinansując pomysły na akcje charytatywne, wspólne wyjścia czy zawody sportowe. Nie brakuje też inspiracji w formie spotkań ze znanymi osobami, warsztatów motywacji i szkoleń biznesowych. Wypracowane zostały jasne dla wszystkich ścieżki kariery i różne formy doceniania poszczególnych osób przez zespół. Przy tym bogatym zestawie imprezy urodzinowe czy wspólne lunche sponsorowane przez firmę, odbywające się w ostatni piątek miesiąca, wydają się czymś standardowym.

 

Projekt employerbrandingowy

Vivus ma więc inspirującą historię emloyerbrandingową, którą chciał opowiedzieć w ramach szerszej akcji komunikacyjnej. Składały się na nią: materiał „Jak to zrobiłam?” z prezeską Ewą Wernerowicz na łamach polskiej edycji „Harvard Business Review” poświęconej przywództwu, wystąpienia na konferencji HBR Kultura Organizacyjne 4.0 i wydania broszury, która pokazuje możliwości pracy i kariery, jakie ten fintech stwarza pracownikom. Dzięki temu udało się pokazać Vivus jako firmę, która śmiało wprowadza innowacyjne rozwiązania na rynek, a do tego inspiruje pracowników do nieustannego doskonalenia tego wyjątkowego miejsca pracy.

 

Broszura z energią

Ze względu na charakter firmy, która kipi pomysłami i młodą energią, poszukiwaliśmy odpowiedniego języka i przekazu wizualnego publikacji. Zaproponowaliśmy odważniejszą stylistykę wykorzystującą fiolet i zieleń, postawiliśmy przede wszystkim na krótkie informacje, głównie opinie zespołu, opisy programów pracowniczych, infografiki i opowieść o tym, czym jest kultura nowoczesnej organizacji. Naturalnymi bohaterami tej opowieści są pracownicy, dzielący się doświadczeniami z pracy w Vivusie i pokazującymi możliwości, jakie daje firma, również jeśli chodzi o rozwój indywidualnych, pozazawodowych pasji. Zamiast standardowego wprowadzenia w formie listu od prezesa przygotowaliśmy komiks, który w lekki, swobodny sposób przedstawia historię firmy. Na łamach broszury employerbrandingowej zaprezentowaliśmy dokonania firmy, jej strukturę, ale przede wszystkim udało nam się oddać atmosferę, wynikającą z wyjątkowej kultury organizacyjnej Vivusa.

Publikacja przeplatana jest portretami i cytatami pracowników, rysunkami i zdjęciami zespołu dokumentującymi różne firmowe wydarzenia. Hasło z okładki „Żyj i pracuj z pasją” nawiązuje bezpośrednio do sloganu reklamowego firmy: „Żyj po swojemu”, łącząc się z jedną z wartości Vivusa – pasją. Broszura towarzyszy firmie podczas targów pracy i spotkań z kandydatami. Jej nietuzinkowy layout, pełne życia historie i szczerość wypowiedzi budzą pozytywne emocje odbiorców i tworzą spójny obraz innowacyjnej, dbającej o swoich pracowników i tworzącej fascynującą przestrzeń do pracy firmy.

Jeśli szukasz sposobu na pokazanie swojej firmy jako ciekawego i wiarygodnego pracodawcy, napisz do nas: dziendobry@businessedge.pl