Diaverum

Diaverum

Branża: medyczna

Projekt: Newsletter wewnętrzny

Wyzwanie

Diaverum jest największym w Europie i wiodącym na świecie niezależnym dostawcą usług z zakresu leczenia chorób nerek. Działając w branży medycznej od ponad 20 lat, oferuje pacjentom holistyczne podejście do ich problemów: od profilaktyki, przez opiekę nefrologiczną, po wszystkie terapie nerkozastępcze. Biuro Główne Diaverum mieści się w Lund, w Szwecji, natomiast jego placówki znajdują się na 4 kontynentach, w 22 krajach Europy, Ameryki Łacińskiej, Australii, Europy Wschodniej i Bliskiego Wschodu. Firma zatrudnia 11 000 pracowników, którzy opiekują się niemal 40 000 pacjentami. Priorytetem firmy jest utrzymanie stałej, wysokiej jakości usług oraz obsługi pacjentów w placówkach. Troska o każdy z tych obszarów nie jest jednak możliwa bez szczególnego zaangażowania pracowników wynikającego z identyfikowania się z misją firmy. Dlatego dużym wyzwaniem dla zarządu firmy od początku działalności było utrzymanie we wszystkich oddziałach Diaverum wysokiego poziomu motywacji pracowników i poczucia przynależności do globalnej grupy osób, które łączy wspólna wizja. Stąd zrodził się pomysł wsparcia wewnętrznej komunikacji firmy cyklicznym newsletterem, do którego realizacji zaproszono Business Edge.

Nasz projekt

Kwartalny newsletter, który współtworzymy dla Diaverum, ma formę cyfrowej broszury. W sferze merytorycznej opiera się na informacjach i artykułach, które regularnie otrzymujemy od klienta. Naszym zadaniem jest każdorazowe opracowanie tych informacji w taki sposób, by były atrakcyjne i czytelne dla pracowników – zarówno w warstwie językowej, jak i graficznej. Newsletter zawsze opatrzony jest wstępem CEO firmy, podsumowującym najważniejsze tematy, którym poświęcone jest dane wydanie. Następujące po wstępie artykuły zdecydowaliśmy się podzielić na kilka kategorii. W każdym newsletterze znajduje się tekst główny („Top story”), artykuł dotyczący globalnych wyzwań i trendów dotyczących firmy („Focus on: global”) oraz zestaw artykułów na temat tego, co nowego i inspirującego dzieje się w oddziałach Diaverum na całym świecie. To teksty dotyczące m.in. inicjatyw pracowników, otrzymanych nagród czy nowo powstałych klinik. Newsletter przygotowujemy w wersji anglojęzycznej, która następnie tłumaczona jest na języki krajów, w których Diaverum ma swoje oddziały.

Rezultaty

Projekt jest ważnym narzędziem komunikacji CEO firmy z każdym z oddziałów, ale także jednym z kanałów integrujących komunikację pomiędzy placówkami. Wyraźnie wspiera komunikację wewnętrzną, uspójnia ją i przenosi na nowy poziom. Pozwala jednocześnie wzmocnić markę pracodawcy wewnątrz organizacji, a także poczucie przynależności pracowników do globalnej społeczności specjalistów, których łączy nie tylko ten sam pracodawca, ale przede wszystkim podobne cele.

Zastanawiasz się nad wdrożeniem podobnych działań w swojej organizacji? Zapoznaj się z naszą usługą Employer branding i skorzystaj z bezpłatnej konsultacji Twoich wyzwań.

Diaverum newsletter