Affidea

Affidea

Branża: medyczna

Projekt: materiały o charakterze edukacyjnym i marketingowym w ramach Programu Affinity, adresowane do personelu medycznego

Wyzwanie

Firma Affidea oferuje diagnostykę onkologiczną. To trudny obszar działalności, wymaga od pracowników nie tylko specjalistycznej wiedzy, ale również wrażliwości i zrozumienia sytuacji pacjentów onkologicznych. Aby zwiększyć wśród personelu medycznego świadomość problemów z jakimi mierzą się pacjenci zarząd Afffidea postanowił uruchomić Program Affinity. Program miał na celu propagowanie wartości, jakimi kieruje się firma – empatyczne podejście do pacjenta i zapewnienie mu troski i wrażliwości, jakiej potrzebuje. Do realizacji założeń programu firma potrzebowała materiałów edukacyjnych skierowanych do pracowników oraz materiałów marketingowych przeznaczonych do dystrybucji w klinikach.

Nasz projekt

We współpracy z firmą przygotowaliśmy publikację pokazującą wartości, na których opiera się marka Affidea: zapewnienie najlepszego poziomu obsługi pacjenta onkologicznego, empatyczne podejście i wrażliwość na wyzwania, z jakimi mierzą się pacjenci. 

Szata graficzna publikacji opiera się na połączeniu charakterystycznej identyfikacji graficznej klienta z autorskimi ilustracjami. Ilustracja przedstawiają pacjenta w dniu badania w Affidea. Tego dnia normalne czynności zmieniają swój charakter i znaczenie. Śniadanie z rodziną, oglądanie zdjęć. podróż na badanie, rozmowa z personelem medycznym. Zastosowaliśmy ilustracje zamiast zdjęć aby dać odbiorcy większe pole do własnej interpretacji. Fotografia odczytywana jest jednoznacznie, na zdjęciu nie ma nic do ukrycia. W przeciwieństwie do tego, ilustracje sprawiają wrażenie niedopowiedzianych. Możemy uzupełniać ich odbiór własnymi doświadczeniami np. Jak wygląda mój poranek, jakie zdjęcia obejrzałbym w takiej chwili. 

Nietypowy był także sposób wydrukowania publikacji. Dla podkreślenia treści publikacji wybraliśmy papier niepowlekany (szorstki) oraz format kwadratowy. Papier w dotyku jest bardziej naturalny, prawdziwy. Dodatkowo dla wzmocnienia tego wrażenia wybraliśmy papier o cieplejszym odcieniu bieli. Kwadratowy format w odbiorze jest stabilniejszy, spokojniejszy niż prostokątne pionowe strony. Bliżej mu do albumu ze zdjęciami rodzinnymi niż do katalogu. Te dwa wybory skutecznie odróżniały publikację od typowych przekazów marketingowych, w których stosuje się papier kredowy oraz format A4. 

Budowanie uważności wśród personelu medycznego na potrzeby pacjentów onkologicznych jest ważnym elementem pracy w firmie. To wymagające środowisko było dla nas okazją do opracowania materiałów marketingowych dla klienta B2B2C, czyli dla personelu medycznego oraz dla pacjentów. Projekt pokazał nam, jak ważne jest zrozumienie i empatia, nawet jeżeli projektujemy komunikację dla biznesu.

Rezultaty

Materiały doskonale wpisały się w Projekt Afiinity. W prosty, obrazowy sposób pomogły klientowi w skutecznej komunikacji z pracownikami, uwrażliwieniu personelu medycznego na potrzeby pacjentów onkologicznych oraz w zaprezentowaniu wartości firmy zarówno pracownikom, jak i pacjentom Affidea.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zapoznaj się z naszą usługą Employer branding.