Strategiczny marketing B2B

Zanim przeznaczysz jakiekolwiek budżet na marketing strategiczny B2B, oceń jego potencjał w Twojej firmie. Skorzystaj z bezpłatnej konsultacji Twoich wyzwań i możliwości omówienia case’ów biznesowych firm B2B korzystających z tego rozwiązania.

Strategiczny marketing B2B

Cyfrowa transformacja zmienia mechanizmy funkcjonowania biznesu B2B. Gwałtownie przyspieszona przez nieprzewidziane wydarzenia, otwiera nowe możliwości dla marketingu B2B. Jednak, aby w pełni je wykorzystać, niezbędne jest przeniesienie marketingu na strategiczny poziom w organizacji. Dlaczego warto to zrobić? 

Ponieważ  marketing B2B nigdy wcześniej nie miał tak dużego wpływu na biznes jak dziś. Nowe i tańsze kanały komunikacji, uniezależnienie się od płatnych mediów, możliwość analizowania i rozliczania efektywności budżetu, zaangażowanie działu sprzedaży w social selling, budowa marek osobistych głównych osób w organizacji i wykorzystanie ich do rozwoju biznesu, współtworzenie innowacji - lista korzyści jest imponująca. Dzięki działaniu lean, charakterystycznemu dla startupów, można działać sprawnie budżetowo, testować działania i budować prototypy akcji, które po pozytywnej weryfikacji można skalować. Zastanawiasz się, czy to podejście sprawdzi się w Twojej organizacji?

Sprawdź, czy napotykasz następujące wyzwania w swojej firmie:
  • Nasza firma musi dokonać strategicznej zmiany wobec dużych klientów: z dostawcy towarów (liczy się cena i termin) musi stać się partnerem strategicznym (liczy się wiedza).
  • Chcemy wprowadzić organizację w nową erę oraz wzmocnić jej pozycję, generując lepsze wyniki biznesowe.
  • Konkurencja jest bardzo widoczna w internecie i na LinkedIn. Początkowo traktowaliśmy to z przymrużeniem oka. Odkąd okazało się, że klienci lepiej reagują na takie działania niż na nasze imprezy targowe i ulotki – nie jest nam już do śmiechu. Jak możemy nadrobić stracony czas?
  • Zauważamy, że w naszej branży znacząco zmienia się sposób, w jaki klienci dokonują zakupów. Do głosu dochodzi młodsze pokolenie kupujących, które chętnie korzysta z internetu i nie potrzebuje już spotkania z handlowcem, aby podjąć decyzję i dokonać transakcji.
  • Wchodzimy na nowe rynki, które są poza zasięgiem naszej sprzedaży pod względem kulturowym, językowym lub geograficznym. Jak do nich dotrzeć dzięki marketingowi?
  • Nie mieliśmy nigdy profesjonalnego działu marketingu. Teraz planujemy go uruchomić. Chcemy uniknąć kosztownych błędów i sprawnie wejść w marketing cyfrowy.

Jeżeli identyfikujesz się z powyższymi wyzwaniami, w Business Edge znajdziesz doświadczonego partnera, któremu z pełnym zaufaniem możesz powierzyć wdrożenie i prowadzenie marketingu strategicznego B2B. Posiadamy doświadczenie praktyczne, nie książkowe. Działamy w wymagających branżach: przemyśle, usługach profesjonalnych, innowacyjnych technologiach. W swoim portfolio mamy udokumentowane projekty, które przełożyły się na konkretne wyniki biznesowe dzięki generowaniu i wdrażaniu innowacji oraz transformacji marketingu. Wskażemy Ci narzędzia i ustalimy harmonogramy działania dopasowane do Twoich wyzwań. Nie zgadujemy. Stosujemy podejście analityczne, szukamy dowodów, mierników i KPI. 

Wejdź w nowy wymiar marketingu B2B z Business Edge. Nie odkładaj tej decyzji na jutro. Jeszcze dziś skontaktuj się z naszym ekspertem i zyskaj rozwiązania dopasowane do Ciebie.
Co zyskujesz, współpracując z nami w zakresie strategicznego marketingu B2B:
  • Wsparcie transformacji cyfrowej Twojego biznesu
  • Uporządkowanie działań marketingowych B2B w postaci przemyślanej strategii dopasowanej do realiów Twojego biznesu
  • Wykorzystanie w Twojej firmie wypracowanych przez nas przez lata i zweryfikowanych w praktyce sposobów działania – dzięki temu oszczędzisz budżet i czas oraz unikniesz niewidocznych pułapek w projektowaniu strategicznego marketingu B2B
  • Wzmocnienie roli i pozycji szefa marketingu dzięki działaniom, które mają realny wpływ na rozwój biznesu
  • Pomost między marketingiem a sprzedażą dzięki akcjom social sellingowym i budowaniu marek osobistych
  • Wykorzystanie start-upowego sposobu myślenia do tworzenia sprytnych akcji marketingowych, ich testowania i skalowania bez zbędnego ryzyka budżetowego
  • Hybrydowy model marketingu B2B łączący działania offline i online
  • Strategię marketingową, która będzie zrozumiała dla całej organizacji i zarządu, a jej wdrożenie będzie możliwe w praktyce
  • Stworzenie konkretnego budżetu oraz harmonogramu działań z ustalonymi priorytetami i celami
  • Budowę ekosystemu partnerów, doradców oraz dostawców pomagających osiągać wyniki marketingowe
  • Zaangażowanie marketingu do współtworzenia innowacji oraz nowych produktów i usług
Co nas wyróżnia:

Unikalne doświadczenie.
Pracujemy z wymagającymi branżami B2B: przemysł, usługi profesjonalne, innowacyjne technologie i usługi, finanse.

Sprzedaż i biznes zawsze na pierwszym miejscu.
Skupiamy się na zrozumieniu biznesu i sposobu sprzedaży, nie na kreatywności (ładne obrazki i dobrze dobrane kolory to nie wszystko!).

Eksperckie metody o potwierdzonej skuteczności.
Posiadamy wypracowane w praktyce mechanizmy, których zastosowanie obniża koszty i przyspiesza wdrożenie skutecznego marketingu.

Działania oparte na solidnych fundamentach.
Potrafimy rozmawiać ze sprzedażą i klientami naszych klientów. Daje nam to cenny fundament do budowy rozwiązań marketingowych.

Konkretne rozwiązania i konkretne wyniki.
Potrafimy pracować długoterminowo, stale dostosowując się do zmieniających się wyzwań rynkowych i dostarczając rezultaty.