Najpoczytniejsze wpisy marketingowe na blogach - Business Edge
Sprawdź, które wpisy blogowe popularnych serwisów na temat marketingu są najchętniej czytane
blog, marketing B2B, content marketing, najpoczytniejsze wpisy na blog, najpoczytniejsze wpisy marketingowe, co się czyta w marketingu
15993
post-template-default,single,single-post,postid-15993,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-7.8,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

30 Sty Najpoczytniejsze wpisy marketingowe na blogach

Sprawdź, które wpisy blogowe popularnych serwisów na temat marketingu są najchętniej czytane.

Nie ukrywajmy – najpopularniejsze wpisy na blogach marketingowych miały być prostym tematem. W założeniu wystarczyło wejść na stronę, odnaleźć odpowiednią zakładkę (np. pod tytułem „najpopularniejsze wpisy”), zapisać dane i ułożyć zestawienie. Cóż w tym trudnego? Nic, gdyby nie fakt, że jak się okazało, mało kto pokazuje takie informacje.

Narzędzia wyszukujące najatrakcyjniejsze treści

Pozbawieni najprostszego sposobu stworzenia naszego zestawienia, działając pod presją zbliżającego się terminu publikacji naszego blogu – co dwa tygodnie o 11.11 – rozpoczęliśmy gorączkowe poszukiwania darmowego narzędzia, które by nam pomogło. Gdybyśmy mieli dostęp do pełnej wersji np. Buzzsumo, wystarczyłoby zmienić założenie i sprawdzić wyniki najpopularniejszych postów w sieciach społecznościowych. W tej chwili korzystamy jedynie z darmowych funkcjonalności tej aplikacji, które również polecamy uwadze.

Po krótkich poszukiwaniach zdecydowaliśmy się sprawdzić 3 narzędzia, wymienione m.in. na blogu Informatyka w firmie: Alexa, Moz i SimilarWeb.

Żadna z nich w wersji darmowej nie była optymalna dla założonego celu lub wystarczająco dokładna. Wyniki porównywaliśmy z naszym Google Analytics. Warto jednak zajrzeć do tych narzędzi.

Pokrótce:

Alexa – w wersji darmowej podaje m.in.: pozycję strony na świecie, bounce rate, średni czas spędzony na stronie, słowa kluczowe z wyszukiwarek, linki zewnętrzne.

Moz – ma moduł Top Pages, ale w przypadku naszej strony businessedge.pl wyniki odbiegały od prawdziwych.

SimilarWeb – podaje rozbieżne dane z np. Alexą. Moduł sprawdzania popularności contentu jest niedostępny w podstawowej wersji. Jest to natomiast ciekawe narzędzie do robienia ogólnego przeglądu swoich parametrów z sieci w porównaniu z konkurencją.

Mogliśmy oczywiście sięgnąć po inne metody, o których pisały m.in. Marketing Link czy Kissmetrics. Nie chcieliśmy jednak przeprowadzać testów aplikacji, ale dowiedzieć się, które posty należą do najpopularniejszych. Dlatego sięgnęliśmy do klasycznego arsenału narzędzi komunikacji, stawiając na mail.

Popularność na blogach marketingowych

Napisaliśmy do kilku autorów blogów i serwisów, które lubimy czytać. Większość z nich zajmuje się marketingiem lub content marketingiem. Żaden z maili nie pozostał bez odpowiedzi, a te uzyskaliśmy w ciągu maksymalnie 24 godzin. Dzięki temu mamy przyjemność zaprezentować w kolejności alfabetycznej według nazwy blogu najpoczytniejsze artykuły.

Blog: Artillery Marketing – blog Douglasa Burdetta, prowadzącego „The Marketing Book podcast”
Najpoczytniejszy wpis: 6 Steps To A More Successful B2B Sales Approach

Blog: B2B Marketing – blog Igora Bielobradka, prowadzącego podcast „Rozmowy B2B”
Najpoczytniejszy wpis: Co to jest lead?

Blog: blogB2B – blog Wiktora Łyczko prowadzącego program „B2B Power Talks”
Najpoczytniejszy wpis: Marketing B2B zamiast Wódki! Transformacja Cyfrowa B2B

Blog: Business Marketer – blog Łukasza Kosuniaka, eksperta Marketing Automation
Najpoczytniejszy wpis: Jak przygotować strategię generowania leadów sprzedażowych w B2B?
(wg danych od początku 2017 r.)

Blog: Circle Research – blog m.in. Andrew Dalglisha
Najpoczytniejszy wpis: Using regression analysis market research (2016), What is the B2B buying process? (2017)
(dostaliśmy trzy odpowiedzi z różnych lat, ale tę z 2018 r. pomijamy)

Blog: Neil Patel blog – blog jednego z najbardziej znanych marketingowców
Najpoczytniejszy wpis: Content Marketing Made Simple: A Step-by-Step Guide

Blog: WhitePress baza wiedzy – blog platformy content marketingowej
Najpoczytniejszy wpis: Na czym polega pozycjonowanie stron internetowych?

Z informacji zamieszczonych w sieci wynika natomiast, że najpoczytniejszym wpisem na stronie Content Marketing Institute był artykuł 12 Things to Do After You’ve Written a New Blog Post, a najpopularniejszym w 2017 r. na B2B Marketing Directions Why It’s Time to Reset Expectations for Content Marketing. Mark Schaefer na swojej stronie Business Grow przewidział sekcję Archive for the ‘Most Popular’ Category, ale nie da się z niej wywnioskować, który z wpisów dzierży palmę pierwszeństwa.

Wnioski

Proste pomysły, jak np. zrobienie zestawienia najpopularniejszych postów z wybranych blogów marketingowych, wymagają często więcej czasu, niż na pozór się wydaje. Chyba każdy ma takie doświadczenie z jakimś z projektów.

Autorzy blogów relatywnie rzadko pokazują na stronie najpopularniejsze wpisy.

Na rynku jest wiele bardzo interesujących narzędzi, które ułatwiają marketingowcom zrozumienie własnej publiczności, a także porównanie się z konkurencją. Żadna z 3 darmowych wersji programów, które sprawdziliśmy, nie nadawała się jednak do znalezienia najpoczytniejszych postów.

Mail z prośbą okazał się najskuteczniejszym narzędziem do pozyskania wiarygodnych danych.

Treści raz zamieszczone w sieci pracują na siebie przez cały czas. Większość jest coraz lepiej pozycjonowana. Intrygujące jest to, że zasada ta nie dotyczy wszystkich wpisów. Dlaczego? Nie znamy odpowiedzi, ale warto byłoby się temu przyjrzeć.

Tematy najpoczytniejszych wpisów mówią często o bardzo podstawowych zagadnieniach.

Z tego przypadkowego ćwiczenia, jakim stał się ten wpis, płynie kolejny ważny wniosek. Otóż wysłaliśmy mail z zapytaniem o najpoczytniejszy tekst do jeszcze jednego guru marketingu. Człowieka, którego publikacje w branży kojarzą wszyscy. Odpowiedział, że nie wie. Niektórzy – jak widać – nie potrzebują takich informacji, ale, co równie ważne, podobnie jak wszyscy autorzy, z którymi się skontaktowaliśmy, nie zignorowano naszej prośby. Wszyscy, których zapytaliśmy, są bardzo zajęci. Mimo to znaleźli czas na odpowiedź. Z jednej strony na tym polega sprawna komunikacja, a z drugiej – stanowi to świadectwo wysokiej kultury osobistej.

Dla wyjaśnienia dodajmy, że z wyjątkiem jednego z autorów blogu nie byliśmy wcześniej w kontakcie z żadnym z wymienionych w tekście. Odnośnie do naszej listy najpoczytniejszych wpisów na temat marketingu to ona będzie się zmieniać, ale powoli, gdyż czas sprzyja pozycjonowaniu treści.