Czy Facebook działa w sektorze B2B?
Wierzymy, że dobrze opowiedziane historie budują biznes. Są jak ostrza, którymi firmy wycinają godny kawałek rynku i bronią go przed zakusami innych graczy.
marketing b2b, content marketing, pr b2b, digital marketing, b2b, projektowanie, projektowanie graficzne, komunikacja biznesowa, agencja marketingowa, agencja reklamowa, agencja marketingowa warszawa
16122
post-template-default,single,single-post,postid-16122,single-format-standard,cookies-not-set,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-7.8,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

20 Lis Na ile Facebook zdaje egzamin w marketingu B2B?

Wiele firm B2B deklaruje, że wykorzystuje moce Facebooka w swym marketingu. Tylko czy te wysiłki widać? A przecież możliwości są – i to ukierunkowane na generowanie leadów.

Facebook nie ma ostatnio dobrej prasy, ale kiedy miał? Kolejne skandale związane z kontrowersyjnym wykorzystaniem danych użytkowników przez firmy trzecie czy historie rozprzestrzeniania fakenewsów. Równocześnie jest jednym z głównych winowajców słabnącej kondycji mediów tradycyjnych. Przeciągnął na swoją stronę użytkowników i reklamodawców. Praktycznie nic nie zapłacił za treści. Media nigdy go nie lubiły i raczej nie polubią. Jednak dla marketingu może być równie atrakcyjny, jak dla użytkowników. Jest przecież największy i najpopularniejszy, a także rozbudowuje funkcjonalności, przydatne również w B2B. Dlaczego z nich nie skorzystać, skoro w dodatku strona kosztowa wygląda konkurencyjnie?

Faceb2book

Nie dziwi więc, że w świetle danych z raportu Content Marketing Institute, Facebook jest trzecią najczęściej wykorzystywaną platformą społecznościową sektora B2B. Jakie są tego przykłady? Nie ma prostszej metody, żeby się o tym przekonać, niż przejrzenie strony historii sukcesów Facebook dla biznesu.

Wystarczy wybrać branżę.  

I, jak się okazuje, Facebook… nie dzieli się z nami sukcesami w B2B.

Całe szczęście o jego potencjale pisano już wcześniej. Jednym z orędowników wykorzystania Facebooka w B2B jest Brian Carter, autor książek marketingowych. W swym wpisie sprzed kilku lat rozprawił się z błędnym postrzeganiem Facebooka jako medium wyłącznie prywatnego, przytaczając sześć przykładów udanych kampanii reklamowych. Wśród nich znajdziemy również historię firmy, która na podstawie niskiego poziomu kliknięć zrozumiała, że nie ma co tworzyć produktu.

Marketing z Facebook Ads

Zgodnie z przewidywaniami Cartera reklamy są uznawane za największy atut Facebooka dla B2B. Przyczyniają się do tego m.in. ciągłe zmiany w algorytmie, który ostatnio promuje treści użytkowników. Najprościej więc do klientów trafić przez Facebook Ads, który oferuje kilka formatów. Dla B2B najciekawsza jest reklama kontaktowa, czyli post sponsorowany z formularzem, który użytkownik może uzupełnić właściwie automatycznie. Musi mieć jedynie dobry powód, żeby zostawić dane. Od marketingu zależy, czy je pozyskasz i na ile będą wartościowe dla działu sprzedaży. Facebook w każdym razie stwarza możliwość.  

Opcje dodatkowe

Poza reklamą, Facebook daje marketingowi B2B kilka innych narzędzi. Można oczywiście prowadzić profil firmy, łączyć się z klientami przez Messengera itd. Jednak jedną z najciekawszych opcji, która według wspomnianego już raportu   Content Marketing Institute w Stanach wykazuje tendencję wzrostową, jest wideo live, zyskujące też na popularności w Polsce. To jedna z form interaktywnego spotkania z potencjalnymi klientami online. Podobne możliwości dają grupy, gdzie można pomagać, odpowiadając na pytania użytkowników, np. o różnego typu rozwiązania. Jeśli natomiast nikt nie rozmawia na temat Twojej branży na Facebooku, to bardzo prawdopodobne, że ta platforma nie sprawdzi się w Twoim marketingu.

Chcesz porozmawiać o marketingu i sprzedaży? Skontaktuj się z Katarzyną lub Darkiem, którzy prowadzą 45-minutowe, darmowe konsultacje.