Ponad 60-krotny wzrost - content marketing w Fakturownia.pl
Wierzymy, że dobrze opowiedziane historie budują biznes. Są jak ostrza, którymi firmy wycinają godny kawałek rynku i bronią go przed zakusami innych graczy.
marketing b2b, content marketing, pr b2b, digital marketing, b2b, projektowanie, projektowanie graficzne, komunikacja biznesowa, agencja marketingowa, agencja reklamowa, agencja marketingowa warszawa
366
post-template-default,single,single-post,postid-366,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-7.8,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

Ponad 60-krotny wzrost oglądalności – skuteczny content marketing w wykonaniu firmy Fakturownia

Fakturownia

07 Sie Ponad 60-krotny wzrost oglądalności – skuteczny content marketing w wykonaniu firmy Fakturownia

Oto historia jednego tekstu, który odnotował rekordowy, ponad 60-krotny wzrost oglądalności względem innych artykułów.

Fakturownia.pl to program do generowania faktur i innych dokumentów w wersji online. Jest dziełem warszawskiej spółki technologicznej Radgost. Z faktur w chmurze korzysta już blisko 70 tys. firm. Promocja produktu skupia się głównie w internecie. Fakturownia posługuje się inbound marketingiem jako sposobem dotarcia do Klienta – są to m.in. treści publikowane na firmowej stronie w zakładkach Blog oraz Poradnik. Ich znakiem rozpoznawczym jest krótka forma i syntetyczny przekaz informacji. Koncentrują się przede wszystkim na produkcie (możliwości, nowości, nowe funkcje etc.).

Strona glówna serwisu Fakturownia.pl

Strona glówna serwisu Fakturownia.pl

 

Rekordowy artykuł – kluczowe fakty

Na szczególną uwagę wszystkich, którzy poszukują argumentów za skutecznością content marketingu zasługuje tekst pod tytułem „Najważniejsze zmiany w wystawianiu faktur w 2014 roku”. Jest poświęcony nowym zasadom wystawiania faktur, które weszły w życie od 1 stycznia 2014 wraz z nowelizacją ustawy o podatku od towarów i usług. Został przygotowany przez zewnętrznego autora, który specjalizuje się w tematyce podatkowej. Objętość tekstu to ponad 19 tys. znaków lub 19 ekranów tekstu (to dużo, ale o tym później).

Fragment artykułu z serwisu Fakturownia.pl

Fragment artykułu z serwisu Fakturownia.pl

 

Oglądalność artykułu okazała się rekordowa. Od 27 grudnia 2013 roku przeczytało go już 67 tys. osób. Dla porównania, inny, opublikowany w tym samym czasie wpis dotarł do 1100 osób. Omawiany tekst odnotował zatem 60-krotny wzrost oglądalności. Co więcej, jego popularność utrzymuje się na stałym, wysokim poziomie od momentu publikacji. Oto nasza subiektywna analiza przyczyn jego popularności.

skuteczny content marketing w wykonaniu firmy Fakturownia.pl

Analizowany materiał wyróżnia:
>> Bardzo istotna tematyka
>> Przejrzysta forma
>> Objętość
>> Autor – specjalista
>> Wpływ na oglądalność strony

 

Czego możemy się dowiedzieć z tego przypadku?

Fakturownia_ikona_01

1. Treści powinny trafiać w potrzeby informacyjne odbiorców

Chociaż panuje ogólne przekonanie, że blogowe wpisy powinny być raczej krótkie i esencjonalne, w tym przypadku bardzo dobrze sprawdziła się zasada, że objętość lub długość tekstu powinna być adekwatna do omawianego tematu. Zmiany w zasadach fakturowania to na tyle istotna sprawa, że pominięcie jakiegokolwiek wątku jest wykluczone.

Plusy Minusy
  • Autor posługuje się bardzo przystępnym językiem i przytacza przykłady, dzięki czemu ta bardzo potrzebna wiedza jest zrozumiała. Nie każdy w końcu jest certyfikowanym księgowym, każdy natomiast chce działać zgodnie z obowiązującym prawem.
  • Tekst jest ułożony czytelnie, podzielony na ponumerowane części oraz akapity, Wypunktowanie, proste i przejrzyste tabele, podnoszą przyswajalność przekazu.
  • Tekst wymienia 10 najważniejszych zmian wraz z wyczerpującym ich omówieniem.
  • Brak ilustracji. Atrakcyjny obrazek zawsze przyciąga oko. Treści z obrazkami są chętniej czytane
  • Brak wygodnej nawigacji. Na początku wpisu, przydałby się spis omawianych zmian. Każda powinna zawierać link do miejsca w tekście, w którym jest omawiana.
  • Zbyt oszczędne zastosowanie wytłuszczonego druku. Naszym zdaniem, każdy nagłówek akapitu omawiającego zmianę powinien zostać wyróżniony, aby łatwiej można było zlokalizować poszukiwaną informację.

 

Fakturownia_ikona_02

2. Dobre treści budują oglądalność firmowej strony internetowej

Podstawową zasadą content marketingu jest to, że treść ma „pracować” na korzyść czytelnika, czytelnik musi widzieć w niej wartość. Publikacja artykułu powinna zaś pracować na korzyść firmy. W tym przypadku – wzrost oglądalności. Sukces analizowanego tekstu to efekt splotu trzech czynników – treści, czasu i miejsca (kanału dystrybucji treści).

Treść. Bardzo ważna i potrzebna wszystkim przedsiębiorcom. Fakturownia.pl dostarczyła pomocną informację nie tylko swoim klientom, ale wszystkim zainteresowanym szukającym jej w internecie. Postawiła na komunikat informacyjny bez żadnych odniesień wewnątrz tekstu do swoich usług lub produktów. Takie podejście należy do elementarza content marketingu. Podobnie jak długi termin ważności treści – powinna jak najdłużej być użyteczna dla odbiorców. W tym przypadku można założyć, że wartość tego tekstu będzie wysoka do czasu kolejnej zmiany w przepisach o podobnej skali.

Czas. Zamówienie tekstu świadczy o profesjonalizmie Fakturowni. Firma doskonale orientuje się w ważnych aspektach jej otoczenia biznesowego. Tekst został opublikowany przed wejściem w życie omawianych w nim zmian.

Miejsce. Tekst został umieszczony na firmowej stronie internetowej. To właściwe dla niego miejsce – generuje ruch na stronie i stwarza możliwości konwersji czytelników w klientów. Nie bez znaczenia jest także fakt, że artykuł został udostępniony za darmo, w całości, bez wymogu rejestracji. Ponadto, firma produkująca program do fakturowania online ma pełne prawo do zabierania głosu w sprawie faktur. W ten sposób rośnie jej wiarygodność i autorytet.

Fakturownia_ikona_03

3. Do napisania tekstu warto zatrudnić specjalistę

Autorzy, redaktorzy, dziennikarze – to osoby zajmujące się profesjonalnie ubieraniem przekazu w słowa. Jeżeli dodatkowo wyspecjalizowali się w jakiejś dziedzinie –tym lepiej. A jeszcze lepiej, jeżeli mają doświadczenie w przygotowywaniu tekstów z myślą o publikacji w internecie. Pomaga to lepiej pozycjonować tekst w wynikach wyszukiwania. Efekt, jaki przyniesie tekst przygotowany przez specjalistę, szybko zwróci koszt wynagrodzenia dla autora. Firma zaoszczędzi także na wydatkach reklamowych, które musiałaby ponieść, chcąc osiągnąć podobny rezultat.

 

Teraz Wasza kolej!

Jesteśmy przekonani, że nasza analiza pozwoli Wam spojrzeć na firmowe treści z nowej perspektywy i zainspiruje do działań podnoszących skuteczność Waszego content marketingu. Chętnie poznamy Wasze doświadczenia. Komentujcie, pytajcie, piszcie na dziendobry@businessedge.pl.

PS. Fakturownia.pl pracuje nad podniesieniem skuteczności omówionej wyżej treści na stronie, wykorzystując również nasze sugestie. W kolejnej części opiszemy przeprowadzone działania i osiągnięte efekty. Przeczytajcie koniecznie!

 

Warto zapamiętać:

Content marketing opiera się na treściach. Interesujących i użytecznych. Im lepiej trafią w informacyjne potrzeby odbiorców, tym większą przyniosą firmie korzyść.