Współpraca z First Data Polska – od działań PR do kompleksowego wsparcia biznesu

First Data Polska

Współpraca z First Data Polska – od działań PR do kompleksowego wsparcia biznesu

Jeszcze niedawno prezentowanie pozytywnych cech produktu czy usługi na poprawnie przygotowanej ulotce wystarczyło, aby przekonać klienta B2B do zakupu. Dziś, gdy w sieci można znaleźć informacje o ofercie różnych firm i od razu je porównać, dotychczasowe podejście nie wystarczy, by osiągnąć sukces w sprzedaży. Dlatego klienci B2B szukają czegoś nowego i jeszcze nieokreślonego, co pomoże im wyprzedzić konkurentów. Taką strategię, nazywaną „sprzedażą przedsiębiorczą”, zastosowaliśmy m.in. przy współpracy z First Data Polska, właścicielem marki Polcard. Jaki był tego efekt? Zapraszamy do lektury case study!

Od prowokacji do pełnego zrozumienia potrzeb klienta

Z firmą First Data Polska, jednym największych dostawców technologii płatniczych dla sektora bankowego i handlowo-usługowego, zetknęliśmy się, gdy szukała nowej agencji PR. Konkurs spotkał się ze sporym odzewem, postanowiliśmy więc wyróżnić się, postępując dość niestandardowo, a nawet prowokacyjnie. Naszą ofertę zaczęliśmy od stwierdzenia, że nie jesteśmy agencją PR i to jest nasza największa zaleta. A następnie pokazaliśmy, posługując się przykładami z rynku, że jednym z najlepszych sposobów docierania do klientów jest content marketing, czyli tworzenie wartościowych, angażujących treści, odpowiadających na potrzeby odbiorców. To nie tylko skuteczniejszy sposób przyciągania nowych klientów, ale również efektywne kosztowo narzędzie, pozwalające na szybką optymalizację działań marketingowo-sprzedażowych.

Nasza argumentacja przekonała First Data. Zaczęliśmy od wyboru kluczowych mediów pod kątem branży, w której działa klient. Następnie skupiliśmy się na tym, żeby lepiej poznać firmę, jej działania, ofertę wartości i ekspertów. Realizując pierwsze projekty marketingowe, staraliśmy się zebrać jak najwięcej danych o kliencie, jego motywacjach, starając się wychodzić poza same cele marketingowo-PR-owe. Szczególną uwagę zwracaliśmy na sprzedaż i to, jak prowadzone przez nas działania pomagają w budowaniu pozycji i wizerunku First Data oraz w pozyskaniu przez nią klientów.

Dzięki temu, że dobrze poznaliśmy klienta, jego branżę i rynek, z czasem zaczęliśmy wspierać firmę w wielu obszarach jej działania. Ten sposób działania przekłada się też na niższe koszty transakcyjne realizowanych projektów i dużą oszczędność czasu. Nasze usługi wychodzą daleko poza obszar marketingu i przenikają wiele działów klienta, dostarczając mu wymiernej i merytorycznej pomocy w rozwoju biznesu.

Nie tylko marketing

Pierwszym obszarem, wokół którego koncentrują się nasze działania, jest obsługa w zakresie przygotowywania strategii PR i jej realizacji. Znając dobrze klienta i specyfikę branży, możemy precyzyjnie identyfikować tematy kluczowe dla poszczególnych linii biznesowych. Nagłaśniamy sukcesy, omawiamy nowatorskie wdrożenia, ale też kreujemy wizerunek klienta jako branżowego eksperta. W tym celu przygotowujemy różnego rodzaju treści: komunikaty PR, informacje merytoryczne, artykuły zagadnieniowe, wpisy w mediach społecznościowych  – wszystko to, co stanowi dziś najskuteczniejszą formę reklamy i budowania wizerunku. Patrzymy nie z perspektywy naszego klienta, ale z perspektywy klientów First Data i podkreślamy korzyści, które dzięki współpracy z nią osiągają. To pozwala nam również na oferowanie usług kreatywnych. Stawiamy tu na storytelling, pokazując każdy temat w sposób atrakcyjny, autentyczny i ze smakiem. 

Kolejnym obszarem naszego działania, ściśle korelującym z PR i kreacją, jest marketing. W cyfrowych czasach działania marketingowe coraz silniej przenikają się ze sprzedażowymi, dlatego mocno angażujemy się we współtworzenie sprzedażowych publikacji i komunikacji. Wśród tworzonych przez nas materiałów są nie tylko broszury i ulotki, ale przede wszystkim opracowania merytoryczne. Przykładem może tu być raport zatytułowany „Antytrendbook”, w którego przygotowaniu aktywnie uczestniczyliśmy, angażując się zarówno w warstwę merytoryczną, jak i wizualną.

Zgodnie z naszą filozofią kompleksowego działania, oferujemy także wsparcie przy organizacji eventów. Angażujemy się w tworzenie oprawy wizualnej, przygotowanie prelegentów, współtworzenie prezentacji i pomoc w organizacji dyskusji nad tematyką wydarzeń organizowanych przez firmę, takich jak Laboratorium Przyszłości, które w ciągu czterech lat stało się kluczowym wydarzeniem merytorycznym w branży. Dziś uczestniczy w nim ponad 100 wysokiej rangi menedżerów bankowości i szeroko rozumianego sektora fintech, którzy dzielą się wiedzą i rozmawiają o przyszłości branży. Zarówno wydarzenie, jak i raport pozwalają First Data nawiązać kontakt z nowymi klientami, ale też zmieniają postrzeganie marki – z dostawcy rozwiązań technicznych First Data przeobraziła się w doradcę swoich partnerów biznesowych i branży bankowej.

Integrujemy pracowników, wspieramy klientów

Employer branding to kolejny zakres naszych kompetencji i ważny obszar wsparcia. First Data zatrudnia w Polsce ponad 400 osób, które pracują w różnych działach i do niedawna znały się tylko w ramach swoich silosów. Dlatego powstał projekt FD Live, integrujący i wzmacniający komunikację wewnętrzną. Na tej internetowej platformie, w której tworzeniu uczestniczyliśmy i na której zarządzamy treścią, pojawiają się materiały dotyczące nie tylko firmy, ale również pracowników, ich pasji oraz dokonań. Komunikacja prowadzona jest w sposób nieoficjalny, treści zawierają m.in. zdjęcia i filmy z życia zespołów. Relacjonując firmowe wydarzenia czy święta, skupiamy się na tym, aby pokazywać ludzką perspektywę i podkreślać zasługi poszczególnych osób dla sukcesu firmy. To zacieśnia więzi między pracownikami i buduje wizerunek atrakcyjnego pracodawcy.

Bierzemy także aktywny udział w projektach badawczo-rozwojowych i we współtworzeniu innowacji pozwalających na usprawnienie procesu sprzedaży, wyróżnienie na tle rynku i na wymierne oszczędności. Znaleźliśmy wspólnie sposób, by ułatwić klientom instalację terminali płatniczych i korzystanie z nich. Przeanalizowaliśmy materiały, procedury, procesy i technologię i postanowiliśmy stworzyć zupełnie nowe instrukcje obsługi terminali, zarówno w warstwie wizualnej, jak i informacyjnej – tak, by umożliwić użytkownikom nie tylko ich łatwiejszą obsługę, ale też ich samodzielną instalację. 

Przełożyliśmy całość na zrozumiały język, stosując podejście design thinking. Usunęliśmy zbędne informacje. W efekcie powstały instrukcje wideo, które można odtwarzać na telefonie i na komputerze, a do wersji papierowej wybraliśmy formę segregatora, którego układ pozwala na spersonalizowanie zawartości pod konkretną branżę czy dany terminal. Takie podejście, wsparte myśleniem projektowym, pozwoliło First Data usprawnić proces pozyskiwania nowych odbiorców i ich obsługi, a klientom końcowym ułatwia korzystanie z terminali. W ten sposób zainaugurowaliśmy wielki projekt sprzedażowo-organizacyjny, który objął wiele działów i osób w First Data Polska. 

Podsumowanie

Głęboka wiedza o kliencie i branży nie tylko pozwala nam na oferowanie usług, które są odpowiedzią na jego potrzeby, ale przede wszystkim umożliwia współtworzenie jego biznesu i poszukiwanie nowych kierunków komunikacji. Poszczególne elementy naszej oferty, składające się na kompleksową obsługę, można dowolnie układać, tworząc z nich rozwiązania, które daleko wybiegają poza tradycyjny marketing i PR, stając się realnym wsparciem w rozwoju biznesu.

First Data kartka świąteczna

First Data kartka świąteczna

First Data raport

First Data raport

Firs Data raport