Tworzenie i prowadzenie profilu firmowego First Data Polska na platformie LinkedIn

First Data Polska

Tworzenie i prowadzenie profilu firmowego First Data Polska na platformie LinkedIn

First Data Polska to jeden z największych dostawców technologii płatniczych dla sektora bankowego i handlowo-usługowego. W ramach naszych działań w zakresie przygotowywania strategii PR firmy i jej realizacji rozpoczęliśmy program pilotażowy polegający na prowadzeniu profilu First Data Polska w serwisie LinkedIn. Jakie efekty udało nam się uzyskać? Zapraszamy do lektury case study opisującego tę współpracę.

Ukryty potencjał

Współpraca Business Edge z First Data Polska obejmuje kilka obszarów. Wśród nich na pierwszy plan wysuwa się przygotowywanie oraz realizacja firmowej strategii PR w kluczowych kanałach komunikacji. Dzięki temu, że świetnie znamy zarówno klienta jak i branżę, w której działa, jesteśmy w stanie sprawnie i trafnie proponować tematy i treści odpowiednie zarówno dla poszczególnych kanałów komunikacji, jak i celów wizerunkowych marki.

Jako jeden z kluczowych kanałów komunikacji marki z branżą, klientami i pracownikami wytypowaliśmy jej profil firmowy na LinkedInie. Przed rozpoczęciem naszych działań First Data Polska posiadał już profil na tej platformie, ale nie miał dostatecznego przekonania, że warto go używać. Zdecydowaliśmy się tchnąć w niego nowe życie. Uważamy, że potencjał sieci LinkedIn to dzisiaj nie tylko działania contentowe, popularny social selling czy dbanie o wizerunek osobisty. To również ciekawe narzędzie do promowania działań firmowych.

LinkedIn świetnie wpisuje się w działania komunikacyjne organizacji, podnosząc skuteczność w obszarze spójności przekazów oraz oddania autentyczności i kultury, które kryją się za marką. Dla potencjalnych kandydatów do pracy profil marki na platformie jest źródłem wiedzy o tym, czym zajmuje się firma i dlaczego warto się nią zainteresować. Znajdują tam szereg przydatnych informacji – od newsów na temat działalności organizacji po informacje o najciekawszych projektach. Autentyczność i bezpośredniość tego kanału pozwala bardziej odkryć realne życie firmy i zaprezentować ludzi, którzy kryją się za jej sukcesami.

Pierwsze kroki

Na początkowym etapie podjęliśmy się poprowadzenia profilu firmy w serwisie LinkedIn w ramach programu pilotażowego. Zaczęliśmy dokumentować w tym kanale kluczowe fakty i wydarzenia z życia firmy oraz środowiska branżowego – nagłaśniając w ten sposób sukcesy, omawiając innowacyjne wdrożenia nowych rozwiązań i kreując ekspercki wizerunek marki.

Po trzech miesiącach od rozpoczęcia działań klient docenił potencjał mediów społecznościowych i zdecydował się na stałą współpracę przy prowadzeniu profilu w serwisie.

Na platformie LinkedIn prezentujemy m.in. dokonania pracowników i pokazujemy inicjatywy, które towarzyszą codziennemu życiu firmy. Przygotowujemy nie tylko posty i zapowiedzi publikacji, ale też grafiki w postaci zdjęć, wideo i animacji. 

Ponieważ firma jest bardzo aktywna w swoich segmentach biznesowych, różnorodność realizowanych przez nią projektów daje szansę aktualnego dokumentowania jej aktywności i celebrowania sukcesów właśnie w social media. Dzięki temu nowe rozwiązania i projekty wdrażane przez zespół First Data Polska mają szansę bardzo szybko zaprezentować się szerszemu gronu odbiorców. Przykłady wydarzeń, które były na bieżąco relacjonowane przez nas na profilu LinkedIn to m.in.: przekazanie pierwszego terminalu w ramach programu Polska Bezgotówkowa, uruchomienie projektu Nowy Bilet we wrocławskiej komunikacji miejskiej czy relacja z organizowanej przez klienta konferencji „Laboratorium Przyszłości”.

Sieć, która żyje

Dzięki wyjątkowemu zaangażowaniu zespołu pracowników First Data w różnego rodzaju inicjatywy i akcje charytatywne, na profilu pojawiają się również relacje z tych wydarzeń. Udział w inicjatywach sportowych, grudniowa akcja Świętego Mikołaja czy współpraca z Wielką Orkiestrą Świątecznej Pomocy za sprawą LinkedIna nie pozostają bez echa.

Profil staje się platformą, która na bieżąco pokazuje życie firmy każdemu kluczowemu dla firmy odbiorcy: klientom, partnerom biznesowym, pracownikom i wszystkim tym, dla których świat płatności i energia firmy First Data jest bliska.

Wszystkie te działania budują ekspercki, profesjonalny wizerunek firmy oraz wskazują na wysoką jakość jej usług. Podobnie jak w innych obszarach współpracy z marką, także tu działamy kompleksowo, przygotowując odpowiednie treści, konsultując je z firmowymi ekspertami, publikując je i wchodząc w interakcje z siecią kontaktów, powiększając ją o kolejne osoby zainteresowane działalnością marki.

Mierzalne efekty

Dzięki naszej czysto organicznej pracy, w ciągu pierwszego roku liczba obserwujących profil marki First Data Polska na platformie LinkedIn wzrosła niemal trzykrotnie (do 871 osób). W pierwszym roku działalności opublikowaliśmy na firmowym profilu ponad 120 postów (średnio jeden post na trzy dni) i pomogliśmy przygotować ponad 80 postów dla trzech ekspertów. Obecnie profil obserwuje 1510 osób. Około 15% obserwujących stanowią pracownicy firmy, którzy coraz chętniej wchodzą w interakcje i komentują wpisy. Aż 85% obserwujących to idealna grupa docelowa First Data Polska: osoby z branży płatności (45%), bankowości (10%) i nowych technologii (11%). Sieć obserwujących cały czas się powiększa.

Jeśli chcesz dowiedzieć się więcej, zapoznaj się z naszą usługą Content PR B2B

First Data Wielka Orkiestra First Data Nowe Biuro First Data Wystąpienie Eli Konferencja Profit Hotel