Business Edge | 7 podcastów marketingowych na każdy dzień tygodnia
Podcasty to jeden z najwygodniejszych i najprostszych sposobów usłyszenia, czym żyje współczesny marketing.
PNR With This Old Marketing, Joe Pulizzi, Robert Rose, Content Marketing Institute, Mark Shaefer, Tom Webster, The Marketing Companion, Marketing over Coffee, Christopher Penn, Johna Wall, The Sophisticated Marketer’s Podcast, Jason Miller, LinkedIn, Seth Godin, Hubspot, The Growth Show, Marketing Book Podcast, Douglas Burdett, Igor Bielobradek, Rozmowy B2B, Mała Wielka Firma, Marek Jankowski, Paweł Tkaczyk, podcast, podcast marketingowe, podcasty marketingowe, najlepsze podcasty marketingowe, content marketing, content marketing B2B
15910
post-template-default,single,single-post,postid-15910,single-format-standard,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-7.8,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

14 Nov 7 podcastów marketingowych na każdy dzień tygodnia

Podcasty to jeden z najwygodniejszych i najprostszych sposobów usłyszenia, czym żyje współczesny marketing.

Internet, który zaburza funkcjonowanie wielu branż, spowodował paradoksalnie rozwój branż bardzo tradycyjnych, czego przykładem jest renesans radia. Częściowo ten sukces należy przypisać podcastom, czyli audycjom zapisanym w formacie audio. Stojąc w korku, jadąc na rowerze czy podczas porannej przebieżki, można dowiedzieć się, czym żyje obecnie świat sprzedaży i marketingu w Polsce i za oceanem. Z naszego doświadczenia wynika, że najczęściej wybieraną platformą do subskrypcji podcastów jest iTunes.

Dzień 0

W content marketingu wielki sukces odniósł podcast „PNR With This Old Marketing”, podczas którego Joe Pulizzi i Robert Rose, założyciele Content Marketing Institute, rozmawiają o trendach na rynku, swoich projektach, o tym, czego się nauczyli od klientów, co im doradzili. Przyszłość tego podcastu stoi pod znakiem zapytania, bo po ponad dwustu cotygodniowych odcinkach autorzy zapowiedzieli, że będą go prowadzić do końca roku (2017), a potem, no cóż, zobaczymy.

Dzień 1

Na razie nie zapowiada się, żeby z tej działalności mieli zrezygnować Mark Shaefer i Tom Webster, których „The Marketing Companion” nie na darmo reklamuje się jako najbardziej rozrywkowy podcast w branży. Potrafi nie tylko rozbawić, ale oferuje bardziej krytyczne spojrzenie na marketing, również content marketing. Próbką tego, jak toczy się rozmowa tych guru marketingu, jest krótka animacja:

 

Dzień 2

Wolisz posłuchać wywiadów z najlepszymi marketingowcami, utrzymanych w niezobowiązującej atmosferze spotkania przy kawie? Najprostszym rozwiązaniem jest ściągnięcie „Marketing over Coffee”, gdzie od ponad 10 lat w tej konwencji toczą się rozmowy prowadzone przez Christophera Penna i Johna Walla.

Dzień 3

Alternatywą jest również jeden z naszych ulubionych podcastów, czyli „The Sophisticated Marketer’s Podcast” Jasona Millera, który na co dzień odpowiada za content marketing w LinkedInie. Jego najnowsza seria zaczyna się od rewelacyjnego wywiadu z inną gwiazdą marketingu, Sethem Godinen.

Dzień 4

W naszym zestawieniu nie może zabraknąć produkcji giganta branży inbound marketingu, jakim bez wątpienia jest Hubspot. Jego inspirujący podcast często wybiega w przyszłość. Nie brakuje w nim wiadomości z naszej branży, ale przede wszystkim wizji. A cała idea oscyluje wokół rozwoju firmy – stąd nazwa „The Growth Show” – i nawiązuje w ten sposób do działań Hubspota.

Dzień 5

Na zakończenie części poświęconej anglojęzycznym podcastom proponujemy coś dla czytelników, czyli „Marketing Book Podcast”, w którym każdego tygodnia Douglas Burdett rozmawia z autorami książek marketingowych. To nie tylko rewelacyjne źródło informacji branżowych, ale też okazja sprawdzenia, co warto czytać.

Dzień 6

Dyskusje na temat marketingu nie toczą się oczywiście tylko za oceanem. Na rodzinnym podwórku mamy bardzo ciekawie prowadzone przez Igora Bielobradka „Rozmowy B2B”, w których autor wraz ze swoimi gośćmi przybliża idee content marketingu. Dyskutuje o trendach, spiera się z zaproszonymi gośćmi, inspiruje.

Dzień 7

Na deser zostawiliśmy natomiast weterana polskiego podcastigu, czyli „Małą Wielką Firmę”, której pierwszy odcinek miał swoją premierę w styczniu 2009 roku. Jego autorem jest Marek Jankowski, który przez wiele lat prowadził go z Pawłem Tkaczykiem, autorem „Grywalizacji” czy „Narratologii”. Każdego tygodnia w „Małej Wielkiej Firmie” głosu udziela się osobom zmieniającym polską przedsiębiorczość.

Na pozostałe dni

7, a właściwe 8 podcastów, wliczając PNR, które przedstawiliśmy, nie wyczerpuje w żaden sposób tematu podcastów. Można je znaleźć praktycznie na każdy temat. Ich popularność rośnie wraz z popularyzacją urządzeń mobilnych. Jeśli poszukujesz więcej anglojęzycznych podcastów poświęconych marketingowi B2B, polecamy listę 33 tytułów opracowaną przez „Huffington Post”.